درخواست وزارت خارجه چین برای لغو تحریم‌ها علیه ایران

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، چین بار دیگر بر لغو تحریم‌ها علیه ایران و احیای توافق هسته‌ای این کشور تاکید کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد «خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم تا بازگشت به توافق هسته‌ای تضمین شود.»

پیش از این نیز سخنگوی وزارت خارجه چین در گزارش روزانه خود با بیان آنکه توافق برجام در مرحله حساسی است خواستار رفع تحریم‌های آمریکا شد.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه اخیر خود با نشریه نیوزویک مدعی شده احیای توافق هسته‌ای ایران منوط به شفاف‌سازی‌هایی از سوی تهران است و مدعی شد: «ایران باید اورانیوم اعلام نشده را شفاف‌سازی کند تا برجام احیا شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
این عمل چین نشاندهنده علاقه چین برای رد هرگونه شبه غربیها در عمل به سند همکاری ایران و چین است اول میگوید تحریم را بردارید و در ادامه شروع بهمکاری با ایران را عملی میکند تا در اینده هیچ گونه بهانه ای را بدست غربیها ندهد و شروع بهمکاری بنماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
بعداز سند همکاری با چین انتظارها از این کشور برای دفاع از حق ایران و همچنین دفاع از حقوق خودش بخاطر این سند بیشتر است. امیدواریم برای خودش و مردمش هم که شده است بیشتر تلاش کند تا تحریم های ایران برداشته شود.
آخرین اخبار