نماز جمعه در سه شهر استان همدان اقامه نمی‌شود

آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته،۱۳ فروردین، در سه شهر استان همدان برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام محمد مولایی مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در همدان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزار نشدن نماز جمعه در مناطق پرخطر و با وضعیت قرمز، در استان همدان این آیین روز جمعه این هفته در سه نقطه شامل شهر‌های نهاوند، فیروزان و گیان اقامه نمی‌شود. نماز جمعه در سه شهر استان همدان اقامه نمی‌شود.

او افزود: این آیین در ۲۲ منطقه و در شهرستان‌های همدان، مریانج، قهاوند، جورقان، کبودراهنگ، گل تپه، شیرین سو، بهار، لالجین، صالح آباد و مهاجران با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

او از تمام نمازگزاران در این شهرستان‌ها خواست با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نماز جمعه شرکت کنند.

حجت الاسلام محمد مولایی گفت: افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

تیم‌های اعزامی از سوی ستاد اقامه نماز در محل‌های ورودی نماز جمعه با تب سنجی و ضدعفونی کردن دست شرکت‌کنندگان و در اختیار گذاشتن ماسک، ناظر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده، ۹ شهرستان استان همدان در وضعیت زرد و شهرستان نهاوند در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.