خلیج فارس مواج و دما کم می‌شود

هواشناسی بوشهر خلیج فارس را از فردا تا سه‌شنبه مواج پیش بینی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا (شنبه) با شروع وزش باد‌های شدید شمال غربی در سطح استان و بر روی دریا، خلیج فارس به تدریج مواج خواهد شد که این شرایط تا ظهر سه شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

هادی سالاری افزود: از فردا دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت. همچنین امروز و فردا در برخی ساعات بر پوشش ابر در آسمان استان افزوده می‌شود و وقوع بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

او، آسمان استان را تا امروز کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق در پاره‌ای نقاط پیش بینی کرد و ادامه داد: از فردا وزش باد و گاهی گردوخاک و در برخی مناطق مه صبحگاهی رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی جهت وزش باد را متغیر بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

سالاری عنوان کرد: ارتفاع موج امروز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و  از فردا در سواحل شمالی و مرکزی بتدریج ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر و سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

او گفت: در شبانه روز گذشته، برازجان، جم ودیلم با ۳۶ و بندرامام حسن با ۱۴ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را ثبت کرده‌اند.

کارشناس هواشناسی بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول ۱۹: ۰۰، جزر اول دریا ساعت ۰۵:۲۰ بامداد، مد دوم ساعت ۱۲ و جزر دوم ساعت ۱۹:۴۴ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.