مدیرعامل شرکت لعابیران خواستار شد؛

حمایت از تولید با پشتیبانی و مانع زدایی

نادر رضایی منش گفت: نیرومحرکه رویداد‌های مثبت اقتصادی و اجتماعی پدیده اشتغال و کارآفرینی است و برای بهره برداری از پتانسیل‌های موجود باید به سمت و سوی از میان برداشتن قوانین دست و پاگیر و استفاده بهینه از منابع حرکت کنیم.

نادر رضایی منش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، تبیین شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» را برآیندی از نگاه دوراندیش و آینده نگر رهبر معظم انقلاب ارزیابی کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر مجموعه لعابیران همانند دیگر مراکز صنعتی با مشکلات زیادی روبرو بوده است، اما با تغییر نگرش در سیاست‌گذاری‌ها و بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود توانستیم از تعدیل نیرو پیشگیری کرده و خطوط تولید خود را با ایجاد انگیزه در بین نیروی انسانی موجود، تقویت کنیم.

این مقام مسئول، پتانسیل‌های نهفته در کشور را بی نظیر و ارزنده ارزیابی کرد و افزود: بزرگترین پشتیبان تولید، سرمایه‌گذاری است؛ فرآیند تولید بیش از هر چیز نیاز به سرمایه گذاری دارد و در پرتو پدید آوردن زیرساخت‌های سرمایه‌ای می‌توان بر بسیاری از چالش‌هایی که امروز سبب انجماد خطوط تولید را رقم زده، فائق آمد.

او ادامه داد: در برهه حساس کنونی کشور به شدت نیاز به ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش تولید دارد که در پرتو سرمایه‌گذاری محقق خواهد شد. با به تکاپو افتادن خطوط تولید شاهد ایجاد اشتغال پایدار، افزایش سرانه تولید ناخالص ملی و در نهایت رکود اسیب‌های اجتماعی و کمرنگ شدن شاخص فلاکت خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت لعابیران جهش تولید را برای صنایع خرد و کلان ایران از دو منظر قابل دستیابی دانست و اظهار داشت: جهش تولید از زاویه استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود قابل دسترسی است؛ چراکه همچنان ظرفیت‌های زیادی در حوزه تولید و بخش‌های تولیدی کشور وجود دارد که تا حدودی در سال ۹۹ بخشی از آن تحقق یافته است.

او تصریح کرد: پارسال، برخی از ظرفیت‌های خالی کشور تحت تأثیر تحریم، مورد استفاده قرار گرفت و بخش‌هایی از اقتصاد ایران، متکی به توان تولید داخلی گردیده است؛ به نحوی که به نظر می‌رسد در این حوزه، کار خوبی صورت گرفته باشد؛ اگرچه هنوز این فرآیند کامل نشده و جای کار بسیاری دارد تا بتوان از حداکثر ظرفیت‌ها بهره‌برداری کرد.

رضایی منش در بخش دیگری کلیدواژه عبور از ابرچالش‌ها را بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های داخلی و استفاده از تکنولوژی روز جهان ارزیابی کرد و افزود: در ماه‌های اخیر مجموعه صنعتی لعابیران به جای استفاده از مواد اولیه خارجی که برای تهیه آن‌ها ارز هنگفتی از کشور خارج می‌شد به استفاده از مواد مشابه داخلی با کیفیت همسان و حتی بالاتر روی آورده ایم. در نظر داشته باشیم که بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور، گرفتار تأمین مواد اولیه و آلیاژ‌های خاص است که باید برای آن‌ها فکری کرد؛ بنابراین پیش‌نیاز جهش تولید صرفاً ماشین‌آلات نیست؛ بلکه باید در حوزه نیومتریال‌ها برای توسعه تولید متمرکز شد. در مجتمع صنعتی لعابیران این امر تا حدود زیادی محقق شده و به دنبال عملیاتی کردن راهکاری‌های دیگری برای اجرایی سازی شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در عمل هستیم.

او در پایان از شعار «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» به عنوان سه ضلع اساسی که مقدمات توسعه و رشد پایدار را پدید می‌آورند یاد کرد و خواستار حمایت از کارآفرینان و سرمایه گزاران حوزه تولید شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار