قوانین موجود مانع اصلی رونق در بازار تولید/اولویت تحقق شعار سال

رئیس خانه صنعت و معدن استان فارس، گفت: مجلس و تصویب قوانین و مقررات دست و پاگیر عاملی است که موجب شده تا چرخ اقتصاد در کشور با سرعت مناسبی حرکت نکند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب شرفی رئیس خانه صنعت و معدن استان فارس، بیان کرد: سال‌ها است فعالان اقتصادی فریاد سر می‌دهند که موانع و مشکلاتی در حوزه تولید وجود دارد و باید از سوی دستگاه‌های متولی برطرف شود اما تاکنون نه مجلس به دنبال برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی و تولید کنندگان بوده و نه دولت نگرانی برای برطرف کردن مشکلات در بخش خصوصی داشته است.

او، تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۰ را سال تولید،پشتیبانی ها و  مانع زدایی ها نامگذاری می‌کنند منظور ایشان برطرف کردن مشکلات و قوانین موجود از سوی مجلس بوده زیرا ۱۳ هزار قانون ناکار آمد در مجموعه قوانین وجود دارد و نشان دهنده می دهد که مجلس نقش خود را در برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی با تصویب قوانین تسهیل کننده صادرات به درستی انجام نداده است.

شرفی، ادمه داد: آن قدر مقررات دست و پاگیر در کشور وجود دارد که هرچه مجلس قانون جدید تصویب  کند قوانین دیگری که در کتاب قانون آمده و سالیان قبل یا در دوره حاضر تصویب شده آن را نقض می‌کند و این درحالی است که اگر دولت و مجلس قانونی را به درستی اجرایی نکنند هیچ فردی از آنان مطالبه گری نخواهد کرد اما اگر بخش خصوصی نتواند یک قانون را به درستی انجام دهد دستگاه‌های نظارتی در کوتاه‌ترین زمان به موضوع ورود می‌کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان فارس، افزود: با توجه به شرایط موجود و نبود توجه دولت و مجلس بر توسعه اقتصاد نباید انتظار داشت بیانات مقام معظم رهبری محقق شود زیرا با شرایط موجود نمی‌توان آینده ای را برای اقتصاد کشور تصور کرد زیرا در کشور شاهد ایجاد کارگروه رفع موانع تولید هستیم که این کارگروه بیانگر شرایط جنگی اقتصادی است.

او، با اشاره به اینکه مجلس خود به تنهایی یکی از سدهای اصلی پیشرفت اقتصاد بوده، اضافه کرد: دولت نیز از تعدد قوانین در حوزه صنعت استقبال کرده و هیچ گونه فعالیتی برای کاهش معضلات موجود در حوزه تولید انجام نداده است و با این حال شعار افزایش تولید نیز سر می‌دهد.

شرفی، اظهار کرد: مجلس دیگر نباید اجازه تصویب قانون جدید را به نمایندگان مجلس بدهد بلکه باید در کوتاه‌ترین زمان نسبت به بروزرسانی قوانین موجود در کشور اقدام کند.

منبع: مهر 

انتهای پیام/ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار