پایان واکسیناسیون سالمندان مراکز بهزیستی خراسان رضوی

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون سالمندان مقیم و مراقبان آن‌ها در مراکز زیرپوشش بهزیستی استان پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به تفاهم انجام شده میان سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون سالمندان زیرپوشش و مقیم مراکز بهزیستی کشور آغاز شده است که استان خراسان رضوی نیز از اواخر بهمن ماه این روند را آغاز کرد.

او افزود: در مجموع ۲ هزار و ۱۷۵ دوز واکسن ویژه سالمندان به خراسان رضوی اختصاص یافت که هزار و ۵۵۰ دوز به هزار و ۴۳ سالمند و ۵۰۷ مراقب سالمندان مقیم در ۳۹ مرکز تحت نظارت تزریق شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار سالمند مقیم در مراکز، هزار و ۴۳ نفر واکسن زدند و بقیه یا از نظر جسمی مشمول تزریق واکسن نمی‌شدند و یا رضایت برای واکسیناسیون نداشته‌اند.

فیروزی بیان کرد: این واکسیناسیون با اولویت سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی و معلولان جسمی مقیم این مراکز انجام می‌شود و همراه آنان کارکنان این مراکز نیز واکسینه می‌شوند که با توجه به پایان واکسیناسیون سالمندان هم اکنون وارد مرحله واکسیناسیون بیماران روانی مزمن می‌شویم.

او تصریح کرد: هم اکنون ۶ هزار نفر در مراکز نگهداری سالمندان، بیماران روانی و معلولان ذهنی و جسمی خراسان رضوی مقیم هستند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۰۹:۴۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم به زودی همه مردم واکسن بزنند