مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

بیش از ۱۸۶ هزار هکتار محصول گندم و جو در سال زراعی جاری در خراسان شمالی کشت شد

شهابی گفت: ۱۸۶ هزار و ۱۰۲ هکتار محصول گندم و جو در سال زراعی جاری کشت شده است که ۱۱۵ هزار و ۴۰۲ هکتار آن دیم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، پژمان شهابی گفت : سطح تمامی کشتزار‌های استان هم اینک سبز شده و ۵۰ درصد دیگر هم به مرحله ساقه رسیده است که برای رشد و نمو در این مرحله نیاز به باران موثر دارد.


بیشتر بخوانید 


با بیان اینکه در این روز‌ها کشتزار‌های استان دست کم نیاز به ۲ باران موثر دارد افزود: اگر باران نداشته باشیم گندم و جو سبز شده اراضی دیم در همین مرحله از بین خواهد رفت و به گلی دهی و خوشه نخواهد رسید.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: از مجموع دیمزار‌های این استان ۹۶ هزار و ۲۵۰ هکتار گندم و ۱۹ هزار و ۱۵۲ هکتار جو است.

او افزود: همچنین ۴۷ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم آبی و ۲۳ هزار هکتار گندم آبی نیز کشت شده است که با توجه با کاهش منابع آبی این کشتزار‌ها نیز برای رشد مناسب نیاز به باران موثر دارند.

شهابی با بیان اینکه میزان تولید غلات از این سطح، بسته به میزان تامین آب مورد نیاز کشتزارها، به ویژه در اراضی دیم داردگفت : در صورت بارش باران موثر پیش بینی می‌شود که ۲۹۷ هزار تن گندم از سطح کشت شده تولید و ۱۵۲ هزار نیز خرید تضمینی شود.

او افزود: پارسال از سطح کشتزار‌های استان ۲۶۶ هزار تن گندم برداشت شده بود.

شهابی گفت : سطح اراضی کشت گندم نسبت به مدت مدت مشابه پارسال کمتر از یک درصد افزایش و سطح دیمزار‌ها نیز ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

او میانگین عملکرد برداشت گندم در هر هکتار از اراضی دیم این استان را هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۳۰۰ کیلوگرم و در اراضی آبی سه هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم عنوان کرد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.