مدیریت منابع و افزایش بهره وری، راهکار توسعه صنعت کشاورزی

دبیر نخستین اجلاس مشترک فعالان بخش کشاورزی ایران و هلند گفت: ایران کشوری چهار فصل است و می‌توان با مدیریت منابع سرشار و افزایش بهره وری، توسعه چشمگیری در این حوزه ایجاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ناصر صداقت رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی و دبیر کل اجلاس در نشست خبری با محوریت معرفی ابعاد مختلف نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند گفت: یکی از اولویت‌های و رسالت‌های نظام مهندسی، رونق تولید و افزایش بهره وری بخش کشاورزی است و با توجه به شعار سال، این وظیفه سنگین‌تر خواهد بود.

او افزود: کشور هلند با مساحت دو سوم استان خوزستان، ۱۶ برابر ایران صادرات کشاورزی دارد و این اجلاس فرصت مناسبی برای انتقال دانش فنی و افزایش بهره وری و رشد و ارتقاء کشاورزی و استان خواهد بود.

دبیر کل اجلاس مشترک کشاورزی ایران و هلند ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در دست انجام، ایجاد برنامه جامع و هدف‌مند آموزشی کشاورزی در سطح کشور با توجه به نیاز بومی هر استان در دستور کار است.


بیشتر بخوانید



صداقت بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های نظام مهندسی کشاورزی، چابک سازی تصمیم گیری مدیران در شرایط بحرانی است و سعی داریم از دانش فنی اساتید در کشور هلند دعوت کنیم و نهایت استفاده را از دانش فنی آن‌ها داشته باشیم.

او تصریح کرد: افراد حاضر در این اجلاس روسای سازمان‌های نظام مهندسی استان ها، مدیران اتحادیه‌ها و نهاد‌های مرتبط تخصصی، نمایندگان منتخب خانه دولت و مدیران ارشد عالی رتبه وزارت‌خانه کشاورزی خواهند بود.

دبیر کل اجلاس مشترک کشاورزی ایران و هلند تاکید کرد: دو کارگاه آموزشی تخصصی و کلیدی در حاشیه این اجلاس برگزار می‌شود که کارگاه آموزشی تخصصی دامداری و مدیریت صنعت کشت‌های گلخانه‌ای محوریت آموزشی این کارگاه هاست.

صداقت اظهار کرد: این اجلاس اولین اجلاس تخصصی است و دبیرخانه دائمی آن در خراسان رضوی شکل گرفته است و در تلاشیم بتوانیم سالانه از این ظرفیت در جهت افزایش بهره وری در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

مجتبی عباسی نماینده شورای کشاورزی ایران و هلند و عضو شورای سیاست‌گذاری اجلاس و عضو شورای بازرگانان ایران و هلند نیز گفت: اقلیم چهارفصل ایران و نیروی کار تحصیل کرده، بستر مناسبی برای آموزش و انتقال فناوری‌های نوین و در نتیجه توسعه کشاورزی است.

او افزود: هلند دومین تولید کننده محصولات کشاورزی در دنیاست در حالی که یک درصد از خاک آمریکا را دارد و رتبه دوم صادرات محصولات کشاورزی را در دنیا دارد.

نماینده شورای کشاورزی ایران و هلند ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از دستاورد‌های این اجلاس، گام‌های مهم و ارزشمندی در زمینه توسعه تولید و صادرات در بخش کشاورزی در استان و کشور داشته باشیم.

انتهای پیام //م. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار