نوبخت ۵۷۰۰ واحد مسکونی روستایی را در سیستان و بلوچستان افتتاح کرد

دکتر محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر به سیستان و بلوچستان هشت هزارو هشتصدمین واحد مسکن روستایی را در این استان افتتاح کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدباقر نوبخت  معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه  در مراسم افتتاح پنج هزارو ۷۰۰ واحد مسکن روستایی و محرومان که شامل هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و چهار هزارو ۷۰۰ واحد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و در مجموع هشت هزارو هشتصدمین واحد مسکن روستایی سیستان و بلوچستان محسوب می شود اظهارداشت: در سفرهای قبل که به این استان انجام شد ۸۶ طرح و پروژه مورد تایید دولت قرار گرفت که برای تکمیل آن‌ها تا این تاریخ هشت هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه تا پایان دوره خدمت دولت دوازدهم ۴۶ طرح و پروژه با ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان باید به اتمام برسد افزود: این سفر برای بررسی این طرحها و پروژه‌ها و وعده‌های قبلی انجام شده است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه یکی از این وعده‌ها موضوع ۱۷ هزار واحد مسکونی بود که برای محرومان باید با همکاری کمیته حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن ساخته می‌شد تصریح کرد: خوشبختانه در این سفر پنج هزارو ۷۰۰ واحد ساخته شده در یک برنامه نمادین کلید خانه و سند مالکیت به صاحبان اصلی تقدیم شد.

او با تاکید براینکه تاکنون ۱۱ هزارو ۳۰۰ واحد از این خانه‌ها تکمیل شده وخانواده ها در آنها مستقر شدند خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار واحد هم به یاری خداوند ظرف چندماه آینده قبل از اتمام دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

نوبخت خاطرنشان کرد: در این سفر برای اینکه ما بتوانیم از مجموع طرح راه آهن چابهار به زاهدان، پروژه زاهدان به خاش را ظرف ماه‌های آینده افتتاح کنیم نیاز به بازدیدی بود که امروز با استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولان استانی از این پروژه زیرساخت راه‌آهن بازدید خواهد شد.

در آستانه فرارسیدن سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ امام (ره) و صدور فرمان تاریخی تاسیس این بنیاد افتتاح ۵۰ هزارمین واحد مسکن محرومان کشور در روستای ده غلامعلی شهرستان نیمروز در سیستان با حضور دکتر نوبخت انجام شد این واحدها طی تفاهم‌نامه مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بنیاد مسکن مبنی بر ساخت ۱۱۵ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای کم‌برخوردار در سراسر کشور ساخته شده‌اند.

تاکنون و در اجرای این هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان هشت هزارو ۸۰۰ واحد مسکونی از محل این اعتبار را در این استان به اتمام رسانده و به متقاضیان واگذار کرده این بنیاد از ابتدای تاسیس تاکنون با ساخت ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی به ضریب مقاوم‌سازی ۴۵ درصد در کشور دست یافته است که نزدیک به میانگین کشوری است.

از دیگر اقدامات انجام شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بهبود شاخص‌های مسکن روستایی ساخت ۵۱۸ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و بیشتر، تخصیص ۱۳۲ هزار و۴۷۵ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه روستایی، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام اقشار کم درآمد با اعتبار ۱۴۸ هزارو ۶۸۰ میلیون ریال، تاسیس ۴۰ دفتر طراحی و ۳۴ دفتر مجری روستایی در استان و به‌کارگیری بیش از ۵۰۰ ناظر فنی روستایی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار