بهبود یافتگان کرونا در آذربایجان غربی یک هزار و ۴۰۰ واحد پلاسما اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: از زمان شیوع کرونا بهبود یافتگان کرونا در استان یک هزار و ۴۰۰ واحد پلاسمای خون اهدا کردند.

مجتبی قهرمان رضائیه مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: از زمان شیوع کرونا در استان میزان اهدای خون در استان به ویژه در شهرستان‌ها حدودا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۹ میزان مراجعین به پایگاه های پنجگانه انتقال خون در استان نزدیک به یکصد هزار نفر گزارش شده است تصریح کرد: از این تعداد مراجعین، حدود ۶۵ هزار نفر موفق به اهدا شده اند که نزدیک به ۶۲ هزار نفر مرد و بقیه زن بودند.

قهرمان رضائیه با بیان اینکه متوسط اهدای خون دربین زنان استان ۳.۵ درصد است خاطر نشان کرد: در سال گذشته فراورده‌های خونی تولیدی همچون گلبول قرمز ۵۷هزار و ۲۷۴واحد بوده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان غربی با تاکید به اینکه استان جز رتبه‌های برتر در اهدای پلاسمای خون توسط بهبود یافتگان کرونا از نظر جمعیت و مصرف است، یاد آور شد: در سال گذشته بهبود یافتگان کرونا در آذربایجان غربی یک هزار و ۴۰۰ واحد پلاسما اهدا کردند.

قهرمانی ادامه داد: در سال گذشته مردم نوع دوست استان بیش از ۲۳ هزار پلاکت نیز در استان اهدا شده است.

او با اشاره به اینکه در تمامی پایگاه‌های انتقال خون آذربایجان غربی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دریافت خون انجام می‌شود، تصریح کرد: ازتمامی هم استانی‌ها به ویژه بهبود یافتگان کرونا درخواست می‌شود برای کمک به بیماران بعداز گذشت یک ماه از بهبود یافتگی برای اهدای پلاسمای خون خود به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.