اهدای پلاسمای خون توسط بهبودیافتگان کرونا؛ راهی برای بهبود بیماران

مجری طرح تحقیقاتی پلاسما درمانی بیماران کرونایی گفت:اهدای پلاسمای خون توسط بهبودیافتگان کرونا؛ راهی برای بهبود بیماران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،اصغری فوق تخصص آنکولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه درباره طرح پلاسما درمانی گفت: پلاسما درمانی در مرحله تحقیقاتی است که با شیوع کرونا، پژوهش درباره این طرح در بیشتر نقاط دنیا نیز به اجرا درآمده است که دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز جزو معدود دانشگاه‌هایی است که این طرح تحقیقاتی را آغاز کرده است.

اصغری افزود: نتایجی که در طرح‌های تحقیقاتی دنیا درباره پلاسما درمانی بر روی بیماران کرونایی جمع آوری شده است، نشان دهنده این است که این طرح تاثیرات مثبتی در روند درمان بیماران کرونایی دارد.

فوق تخصص آنکولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه درباره قدمت استفاده از روش پلاسما درمانی بیان کرد: پلاسما درمانی یکی از روش‌های قدیمی درمان است و از سال‌های گذشته تا زمان کشف درمان قطعی و واکسن بیماری، از روش پلاسما درمانی برای درمان سایر بیماران استفاده شده است.

مجری طرح تحقیقاتی پلاسما درمانی بیماران کرونایی درباره طریقه درمان از طریق اهدای پلاسما گفت: در بدن افراد بهبود یافته، آنتی بادی برای درمان بیماری وجود دارد که با اهدای پلاسما میتوان از طریق این آنتی بادی جان افراد مبتلا به کرونا در شرایط حاد را نجات داد.

اصغری درباره اهمیت اهدای پلاسما افزود: با اخذ و ذخیره سازی بیشتر پلاسمای افراد بهبود یافته می‌توان امید به درمان بیماران بیشتری داشت.

این مسئول درباره شرایط اهدای پلاسما بیان کرد: تمامی افرادی که به صورت بستری و سرپایی به بیماری کرونا مبتلا بودند، پس از بهبودی کامل می‌توانند برای اهدای پلاسمای خود و با مراجعه به سازمان انتقال خون اقدام کنند.

فوق تخصص آنکولوژی افزود: آنتی بادی افراد اهدا کننده پلاسما کم و زیاد نمی‌شود و افراد اهدا کننده هیچ نگرانی درباره ایمنی بدن خود نداشته باشند، زیرا آنتی بادی به صورت مستمر در بدن تولید می‌شود و با اهدای پلاسما کم نشده و فرد همچنان از بیماری که بهبود یافته مصون می‌باشد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.