ریابکوف: بازگشت سفیر روسیه به آمریکا در آینده نزدیک بعید است

معاون وزیر خارجه روسیه بازگشت سفیر مسکو به آمریکا در آینده نزدیک را بعید دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) بازگشت سفیر روسیه به واشنگتن در آینده نزدیک را بعید دانست و این موضوع را به میزان تمایل واشنگتن برای عادی سازی روابط با مسکو منوط کرد.

او در بیانیه مطبوعاتی در مورد تعیین زمان بازگشت «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه به آمریکا گفت: موضوع بازگشت سفیر مربوط به چند روز آینده نیست. زمانبندی به گام‌هایی که واشنگتن در مسیر دوجانبه برمی دارد، منوط خواهد شد.

ریابکوف افزود: ما انتظار داریم که آمریکایی‌ها بتوانند حداقل به طور نسبی به عادی سازی روابط تمایل داشته باشند و اقدامات قابل توجهی را در این راستا انجام دهند.

وزارت امور خارجه روسیه پس از اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه هزینه مداخله در انتخابات آمریکا را خواهد پرداخت، سفیر خود را در ۱۷ مارس برای گفت‌وگو و بررسی چشم انداز روابط با آمریکا فراخواند.

معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که مسکو در مقابل تحریم‌های آمریکا که به اتهام دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ وضع شده است، آرامش خود را حفظ می‌کند.

او افزود: آمریکا فشار حداکثری بر روسیه را در دستور کار قرار داده و متاسفانه این روشی متداول برای ادامه حیات آمریکا شده است.

ریابکوف با اشاره به گزارش‌های سازمان امنیت آمریکا گفت: عبارات موجود در آن مبهم است، عمدا از داده‌های غیرصحیح استفاده شده، اما از این گزارش بدون سند مجدداً به عنوان مبنای تهدید استفاده می‌شود.

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که از سال ۲۰۱۱ مسکو ۹۰ بار مورد تحریم‌های مختلف قرار گرفته است. آمریکا سیاست تحریم را تعهدی برای خود می‌داند و این مسیر را ادامه خواهد داد، ولی ما با آرامش این تحریم‌ها را نگاه خواهیم کرد.

آمریکا بار‌ها روسیه را متهم به دخالت در انتخابات خود کرده، ولی مدرک معتبری ارائه نداده است. با این حال، همیشه بر اساس این ادعای خود روسیه را تحریم کرده است حتی کاخ سفید در آخرین گزارش خود به ایران هم اتهام دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ خود را زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار