در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

صنایعی که لیدر‌های بازار سرمایه هستند

کارشناس بازار سرمایه گفت: گرو‌ه‌های اساسی و بنیادی، به شرط رفع موانع تولید به راحتی می‌توانند به مدار سودآوری بورس بازگردند.

فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در  پاسخ به این سوال که کدام صنایع لیدر بازار هستند و دلیل این موضوع چیست؟ بیان کرد: اگر بخواهیم تاثیرات ناشی از توافق‌های احتمالی ۴+۱، سند جامع همکاری ایران - چین یا تاثیر حجم معاملات اوراقی که بر بازار سرمایه سایه سنگینی انداخته است را در نظر بگیریم، بیشتر شرکت‌هایی که صادرات محور، کامودیتی محور و ارز آور هستند در گذشته به عنوان لیدر بازار تلقی می‌شدند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: از این پس باید گفت تک سهم‌ها، یعنی شرکت‌های با گردش مالی پول مانند بانک، بیمه و لیزینگ و صنایع می‌توانند به عنوان لیدر در نظر گرفته شوند، اما نکته مهم این موضوع مشروط به تحقق این توافق‌ها است.

آقا بزرگی در ادامه بیان کرد: نوسان نرخ ارز می‌تواند بر تعیین لیدر بسیار اثر گذار باشد، اما پتانسیل‌هایی با توجه به سرمایه‌های ملی در کشور موجود است و سرمایه گذاری‌هایی هم در سال‌های گذشته صورت گرفته است، به طور کل صنایع پیش رو در چند صنعت قرار می‌گیرند، که صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، فولاد و گروه صنایع کانی و معدنی گرو‌های اساسی و بنیادی هستند که به شرط رفع موانع تولید به راحتی می‌توانند به مدار سودآوری بازگردند.


  • بیشتر بخوانید

سهام بلو چیپ چیست؟


این کارشناس بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط حاضر و با نگاه به سال گذشته باید مباحث جدیدی مانند سند همکاری را در دستور کار تحلیلی خود قرار دهیم؛ چرا که اگر توافقی صورت بگیرد در سود عملیاتی و مراحل کسب درآمد این شرکت‌ها اثر منفی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار