۸۰ درصد منابع بانکی خراسان رضوی به اتمام رسیده است

۸۰ درصد منابع بانکی خراسان رضوی در بهمن ماه ۹۹ به مصرف رسیده، یعنی منابع بانکی به سرعت رو به اتمام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد کدخدا مزرجی نماینده شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: متاسفانه در کشور ما، واحد‌های تولیدی برای تامین مالی خود بسیار بانک محور عمل می‌کنند و تمام فشار‌ها از این بابت به سیستم بانکی تحمیل می‌شود.

او افزود: نسبت مصارف به منابع بانکی تا پایان بهمن ماه ۹۹، ۸۰ درصد است. به عبارت دیگر ۸۰ درصد منابع بانکی استان در بهمن ماه به مصرف رسیده است. این مسئله حکایت از آن دارد که منابع بانکی نیز به سرعت رو به اتمام است لذا باید به دنبال راهکار‌های به روزتری باشیم.

نماینده شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی ادامه داد: بحرانی که در سال گذشته برای سیستم بانکی اتفاق افتاد و تسهیلاتی در بحث کرونا به سیستم بانکی تحمیل شد؛ گاه بدون کارشناسی تسهیلات اعطا می‌شود.

کدخدا مزرجی بیان کرد: ۷۸ درصد بودجه کرونا توسط بانک ملی استان پرداخت شده است لذا سختگیری در اعطای تسهیلات کرونایی نبود و مسائلی مانند چک برگشتی، تسهیلات معوق و ... در اعطای تسهیلات مدنظر قرار نگرفت.

او تصریح کرد: از آن جا که استان خراسان رضوی بیشترین خسارت را در حوزه گردشگری شاهد بود، اما وصول اقساط بنا به تکالیف انجام نگرفت و لذا اگر این روند تداوم داشته باشد، بانک‌ها در منابع خود با مشکل مواجه می‌شوند.


انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.