انتقاد عفو بین الملل از اوضاع حقوق بشری انگلیس

عفو بین الملل در گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر در کشور انگلیس به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، سازمان عفو بین الملل در تازه‌ترین گزارش خود به شدت از موضع دولت انگلیس در خصوص حقوق بشر انتقاد کرد و گفت این کشور در سیاست‌های خود در زمینه اسکان و مهاجرت به سرعت در حال رفتن به «لبه پرتگاه» است.

این سازمان در گزارش سالانه خود، تصمیم انگلیس برای پایان دادن به حق قانونی عموم مردم برای به چالش کشیدن و اعتراض کردن به تصمیمات دولت در دادگاه را مورد انتقاد قرار داد.

در گزارش سالانه سازمان عفو بین الملل که در خصوص وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان تهیه شده، آمده است نگرش خصمانه روبه افزایش انگلیس نسبت به حفظ و حمایت از قانون گذاری‌های مرتبط با حقوق بشر، نگرانی‌های جدی را افزایش داده است.

در این گزارش همچنین به مدیریت ضعیف انگلیس در زمینه همه گیری کرونا، حمله پلیس به اعتراضات، تبعیض پلیس علیه سیاه پوستان و جوامع آسیایی و از سرگیری تجارت تسلیحاتی با عربستان سعودی اشاره شده است.

کیت الن، مدیر عفو بین الملل در انگلیس در این خصوص گفت: برای سالیان متمادی، انگلیس در حال حرکت به سمتی اشتباه در زمینه حقوق بشر بوده است؛ اما اوضاع اکنون با سرعت بیشتری در حال بدتر شدن است.

پس از اشتباهی مرگبار که در طول همه گیری (کرونا) رخ داد، اشتباهی دیگر رخ داده و دولت اکنون به شکل خجالت باری تلاش دارد تا حق ما را در اعتراض قانونی در خصوص تصمیم هایش سلب کند.

گفتنی است پیشتر نیز انتشار فایلی صوتی از دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در خصوص تجارت با کشور‌هایی نظیر عربستان، انتقاد عفو بین الملل را در پی داشت.

دومینیک راب پیشتر در سخنانی که فایل صوتی آن منتشر شد، گفته بود: معتقدم ما باید آزادانه در سراسر دنیا تجارت کنیم. اگر ما تجارتمان را به کشور‌هایی با استاندارد‌های کنوانسیون حقوق بشر اروپا محدود کنیم بسیاری از فرصت‌های تجارت با اقتصاد‌های رو به رشد را در آینده از دست می‌دهیم.»

سازمان عفو بین‌الملل نیز در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه انگلیس گفته بود: این تمایل برای قربانی کردن حقوق بشر به پای تجارت، شوکه‌کننده است، اما متأسفانه جای تعجب ندارد. این اظهارات با الگوی مأیوس‌کننده این دولت در زمینه حقوق بشر همخوانی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار