مصطفی الکاظمی: ۶۰ درصد نیرو‌های ائتلاف عراق را ترک کرده‌اند

نخست‌وزیر عراق در جلسه امنیت ملی محور‌های گفت‌وگو‌های راهبردی بغداد-واشنگتن را تشریح و تاکید کرد ۶۰ درصد نیرو‌های ائتلاف عراق را ترک کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: جلسه کابینه وزاری امنیت ملی به ریاست مصطفی الکاظمی برگزار و طی آن جدیدترین تحولات امنیتی کشور و دستور کار جلسه بررسی شد.

مصطفی الکاظمی در این جلسه گفت: ما ماموریتی اساسی در حمایت از کشور و تحکیم آن از طریق تقویت و بازسازی مؤسسات قانونی ازجمله ارتش و دستگاه‌های امنیتی داریم.

نخست‌وزیر عراق افزود: روابط ممتاز منطقه‌ای و بین‌المللی عراق حمایت از کشور را تقویت می‌کند. هفته گذشته شاهد رابطه خوب عراق با کشور‌های همسایه و دنیا بودیم، چه به‌واسطه سفری که به عربستان سعودی و امارات داشتیم و چه به‌واسطه هیئت‌های بین‌المللی که برای تقویت همکاری به عراق آمدند.

وی ادامه داد: گفت‌وگو‌های راهبردی بین عراق و آمریکا که تیم‌های فنی از مدت‌ها پیش روی آن کار می‌کنند، به پرونده‌های متعددی ازجمله پرونده‌های سیاسی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و همکاری امنیتی می‌پردازد و همچنین موضوع حضور نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در کشور نیز بررسی می‌شود.

الکاظمی تاکید کرد: پیشرفت بزرگ در توانمندی نیرو‌های امنیتی ما و تغییر شکل تهدید‌های تروریستی، زمینه خروج نزدیک به ۶۰ درصد نیرو‌های ائتلاف از کشور طی ماه‌های گذشته را فراهم کرد.

نخست‌وزیر عراق گفت: این اتفاق به عراق این امکان را داد تا وارد مرحله بی‌نیازی نسبت به نیرو‌های خارجی و محدودیت آن‌ها به ایفای نقش آموزشی، مستشاری، حمایت لجستیک و همکاری اطلاعاتی شود که این نیز تا زمان رسیدن عراق به مرحله خودکفائی ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فکر کنم این مصطفی میخاد عراق رو قدرتمندتر کنه، فقط کاش در جهت استحقاق این امر به سمت آل سعود و آمریکا و امارات و آل یهود نره. خدارو شکر آمریکای متجاوز هم داره شکست میخوره و عراق در آستانه پیروزی بزرگی است. اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار