افراد فاقد بیمه، دفترچه بیمه رایگان دریافت می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت:افراد فاقد بیمه، می‌توانند با استفاده از دفترچه بیمه سلامت به صورت رایگان خدمات بهداشتی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، انور اسماعیلی، مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: در شرایط کرونایی، ۹۰ درصد خدمات بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی افراد تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان انجام میشد به طوریکه تاکنون بیش از ۳۵ میلیارد تومان در حوزه بستری برای بیماران هزینه شده است.

اسماعیلی بیان کرد:دفترچه‌های بیمه همگانی در حال حاضر برای بیمه شدگان رایگان است و بعد از بیماری کرونا هم حدود ۸۰ درصد تحت پوشش خدمات رایگان قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ هزار بیمه شده و ۱۱۰ پزشک زیرپوشش طرح بیمه سلامت قرار دارند گفت: به گفته او بعد از اتمام بیماری کرونا، هزینه‌ها برای دهک‌های ۱ تا ۶ رایگان، دهک‌های ۷ و ۸، ۵۰ درصد و دهک‌های ۹ و ۱۰ با مشارکت کامل یعنی ۶۸۰ هزار تومان برای یک سال خواهد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه صدور دفترچه بیمه سلامت همگانی در سریعترین زمان ممکن و در عرض حداقل نیم ساعت صادر می‌شود، گفت: افراد می‌توانند فقط با ارائه شماره ملی و یک قطعه عکس برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از جمله مزایای این بیمه را اجرای طرح پزشک خانواده اعلام کرد و افزود: افرادی که زیرپوشش این بیمه قرار می‌گیرند به پزشک خانواده منتسب شده و با کمترین هزینه می‌توانند روند درمان خود را پیگیری کنند.

اسماعیلی به پوشش صد درصدی استان کردستان در طرح پزشک نظام شهری اشاره کرد و گفت: دو طرح شاخص نظام پزشکی جهانی طی دو سال آتی در کشور نهایی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.