اجرای طرح پزشک خانواده برای جمعیت شهری در کردستان

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از اجرای "طرح پزشک خانواده" برای جمعیت شهری تحت پوشش بیمه سلامت استان کردستان در بستر الکترونیک خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،انوراسماعیلی مدیر کل بیمه سلامت استان  کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه طرح ارجاع شهری فرصتی جهت عملیاتی ساختن نظام ارجاع شهری با محوریت پزشک خانواده را فراهم می‌سازد، گفت: استان‌های کردستان، کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری جهت اجرای این طرح انتخاب شدند.  

او با اشاره به اینکه بیمه همگانی شهری دومین صندوق بزرگ بیمه سلامت در سطح استان است، افزود: در راستای ایجاد دسترسی اعضای صندوق بیمه همگانی شهری، طرح ارجاع شهری اجرایی شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان بیان کرد: خانوار منتسب به پزشک خانواده بابت ویزیت و معاینه مبلغ ۵۰ الی ۷۰هزار ریال پرداخت می‌کنند و در صورت تشخیص پزشک عمومی برای درمان تخصصی‌تر به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.

اسماعیلی افزود:این طرح در برخی از شهرستان‌ها از جمله سنندج تکمیل شده است، اما در شهرستان‌هایی همچون مریوان و بانه با کمبود پزشک مواجه هستیم.

او با بیان اینکه استقرار نظام الکترونیکی موجبات رضایت مردم در خصوص دسترسی به خدمات حوزه درمان و سلامت، به ویژه در شرایط کرونایی را فراهم ساخت، افزود: بنا به مشکلاتی که کرونا برای دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرد، بیمه سلامت این وظیفه را عهده دار شد و حدود ۳۰۰ هزار نفر را به نام بیمه همگانی شهری تحت پوشش قرار داد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه ۱۰۵ پزشک در استان کردستان در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها ۲۵ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان باقی مانده که تحت پوشش پزشک خانواده نیستند، و در تلاش هستیم تا این تعداد نیز پس از جذب پزشکان، تحت پوشش قرار گیرند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از مراکز درمانی کردستان و تعداد ۳۲ دفتر از دفاتر پیشخوان سطح استان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند، گفت: این مراکز آماده ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با درخواست از مردم برای اقدام به انجام نخستین ویزیت نزد پزشک خانواده خود، اعلام کرد: از این پس تمام بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان می‌توانند بدون دفترچه بیمه کاغذی و فقط با ارائه کدملی در مراکز درمانی خصوصی استان از خدمات و حمایت بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

اسماعیلی درباره پزشکانی که توان مطب‌داری و اجاره مطب ندارند، گفت: با دانشگاه علوم پزشکی رایزنی‌هایی جهت ایجاد ظرفیت برای این پزشکان صورت پذیرفته و در قالب تفاهم‌نامهای،  این مشکل مرتفع شده است.

گفتنی است: کل جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت حدود یک میلیون و پنجاه هزار نفر است که از این تعداد حدود ۳۰۰ هزار نفر بیمه همگانی سلامت (بیمه رایگان) دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.