طرح کنگره آمریکا برای رقابت با چین در حوزه فناوری

مجلس سنای آمریکا در نظر دارد یک طرح برای تقویت تحقیق و توسعه فناوری در این کشور به منظور مقابله با چین را به تصویب برساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته بازرگانی در مجلس سنای آمریکا قرار است روز ۱۴ آوریل در نشستی به بررسی اقدامی دوحزبی برای تقویت تلاش‌های تحقیق و توسعه فناوری در آمریکا و با هدف چاره جویی برای رقابت با چین بپردازد.

بر این اساس، این طرح که "قانون مرز بی پایان" نام گرفته است نخستین بار در سال ۲۰۲۰ پیشنهاد شد و طی آن، نمایندگان آمریکایی خواستار ۱۱۰ میلیارد دلار بودجه در عرض ۵ سال برای پیشبرد تلاش‌های فناورانه در این کشور شدند.

این طرح با پیشنهاد چاک شومر، رئیس نمایندگان حزب دموکرات در مجلس سنا و تاد یانگ، نماینده عضو حزب جمهوری خواه در سنای آمریکا تدوین شده است. مقامات گفتند این کمیته مجلس سنا، نشست جداگانه‌ای را نیز اواخر ماه آوریل میلادی برای بررسی ادبیات و لحن به کار رفته در این متن قانونی برگزار خواهد کرد.

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی درباره طرح دو تریلیون دلاری دولتش برای بازسازی زیرساخت‌های آمریکا با انتقاد از زیرساخت‌های فرسوده این کشور بر لزوم ترمیم آن‌ها تاکید کرد.

بایدن گفت: به شما قول می‌دهم در شش یا هشت ماه آینده خواهید دید که چین و بقیه جهان برای سرمایه گذاری برای آینده، با ما رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اینوکه راست میگه مردمش براش مهم هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خوشبختانه طرح دو تریلیون دلاری بایدن طبق معمول برای توسعه زیرساختهای آمریکا نیست و قرار بیشتر این پول صرف پروژه‌های مسخره لیبرالها بشه. با همین دست فرمون آمریکا قبل از ۲۰۳۰ از چین عقب میافته
آخرین اخبار