وزیر دفاع آمریکا، چین را به زیر پا گذاشتن مداوم قوانین بین‌المللی متهم کرد

مارک اسپر در جریان سفر خود به جزایر «پالائو»، چین را به نقض مداوم قوانین بین‌المللی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به کشور جزیره‌ای پالائو در اقیانوس آرام به انتقاد از چین پرداخت و گفت پکن مدام به تعهدات خود در زمینه پیروی از قوانین بین‌المللی پشت می‌کند و آن‌ها را زیر پا می‌گذارد.

اسپر مدعی شد «چین کمونیست فشار‌های مالی و سیاسی را به طور علنی و خصوصی بر بسیاری از کشور‌ها اعمال می‌کند و از سوی دیگر به دنبال روابط استراتژیک جدید در سراسر جهان است.» وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد به نظر می‌رسد پکن بیشترین فشار را در جنوب شرقی آسیا به ویژه در میان اختلافات ارضی در دریای جنوبی چین اعمال می‌کند.

مارک اسپر این ادعا‌ها را در حالی مطرح کرد که آمریکا با وجود هزاران کیلومتر فاصله فیزیکی با دریای چین جنوبی، کشتی‌های خود را به طور مرتب از این دریا عبور می‌دهد و با برخی از کشور‌های این منطقه در این دریا دست به تمرینات نظامی می‌زند. پکن معتقد است دریای جنوبی چین در قلمرو سرزمینی آن قرار دارد و از این نظر با کشور‌هایی مانند ویتنام، مالزی، برونئی، فیلیپین و تایوان دارای اختلاف است. در این میان واشنگتن به دلیل اختلافات زیادی که با پکن دارد و رقابت تجاری تلاش می‌کند با تحریک کشور‌های دیگر و حمایت از آن‌ها برای چین در این منطقه مشکلاتی را ایجاد کند.

روز گذشته واشنگتن ۲۴ شرکت چینی را به دلیل نقش احتمالی آن‌ها در ساخت و ساز‌های استحکامات نظامی در جزایر دریای جنوبی چین تحریم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار