اعلام حمایت رند پال از ترامپ/ سناتور جمهوری‌خواه: بایدن آمریکا را به جنگ دیگری می‌کشاند

سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی طی سخنرانی مجازی در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان ضمن اعلام حمایت از دونالد ترامپ، به شدت از جو بایدن انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری هیل، رند پال، سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی دیروز سه شنبه از جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا برای رای موافق به جنگ در عراق در زمان حضور او در سنا به شدت انتقاد کرد و هشدار داد معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات ممکن است آمریکا را به درگیری دیگری سوق دهد.

پال طی سخنرانی مجازی برای کنوانسیون ملی جمهوری خواهان به تضاد‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن پرداخت. ترامپ در سال ۲۰۱۶ به عنوان کاندید غیرمداخله گرا نامزد شد و پال که از گرایشات آزادی‌خواهانه برخوردار است با این گفته ترامپ که آمریکا با جنگ‌های بی پایان نمی‌تواند قوی بماند، موافقت کرد.

سناتور جمهوری خواه کنتاکی گفت: ترامپ را با سوابق فاجعه بار بایدن که همواره خواستار جنگ است مقایسه کنید. جو بایدن به جنگ عراق رای موافق داد و ترامپ مدت‌ها آن را بزرگترین اشتباه ژئوپولیتیک نسل ما خواند.

پال ضمن اعلام حمایت از ترامپ، افزود: من می‌ترسم که بایدن دوباره جنگ را انتخاب کند.... جو بایدن به ریختن خون و هدر دادن ثروت ما ادامه خواهد داد. رئیس جمهور ترامپ قهرمانان ما را به خانه می‌آورد.

اگرچه بایدن از سال ۲۰۰۵ تا رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ بار‌ها گفته است رای موافق به جنگ در عراق یک «اشتباه» بود، این اشتباه بدگمانی‌ها نسبت به او را برانگیخت.

ترامپ از رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ نیز به تکرار گفته است از ابتدا با تصمیم بایدن مخالف بوده است.

پال در ادامه اظهارات جانبدارانه خود از ترامپ به تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان که طولانی‌ترین جنگ آمریکا را رقم زده است اشاره کرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا پیشتر گفته بود حدود ۵ هزار سرباز آمریکایی در نتیجه توافق واشنگتن با طالبان در افغانستان باقی می‌ماند که این موضوع هشدار جمهوری خواهان را به دنبال داشته است.

رند پال در انتهای اظهاراتش مدعی شد: «ترامپ اولین رئیس جمهور در یک نسل آمریکاست که به دنبال پایان دادن به جنگ است نه این که یک جنگ را آغاز کند و او قصد دارد جنگ افغانستان را خاتمه دهد. او مردان و زنان ما را به خانه می‌آورد. اگر شما مانند من از جنگ متنفر هستنید، اگر می‌خواهید هر سال ۵۰ میلیارد دلار را به جای خرج کردن در افغانستان در داخل آمریکا نگه داریم، باید از رئیس جمهور ترامپ برای دوره دیگری حمایت کنید.»

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که پال با این سخنرانی در کنوانسیون جمهوری خواهان قصد دارد زمینه را برای نامزدی احتمالی خود در سال ۲۰۲۴ آماده سازد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار