از اول اردیبهشت ماه؛

خدمات درمانی بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت الکترونیکی می شود

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی از ماه آینده تمامی خدمات تشخیصی درمانی خود را الکترونیکی دریافت خواهند نمود.

دکتر فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  اظهار کرد: در راستای تحقق تشکیل پرونده سلامت ایرانیان کلیه بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی از اول اردیبهشت ماه تمامی خدمات تشخیصی درمانی خود را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند نمود.

او ادامه داد: در راستای اجرای بند"ج" و "ز" تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و بر اساس بخشنامه صادره از سوی ستاد مرکزی سازمان بیمه سلامت ایران و همچنین پیرو فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در مطب‌ها و کلیه مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد در جهت کاهش کاربرد دفترچه کاغذی و حذف تدریجی آن، از اول اردیبهشت ماه سال جاری بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی تمامی خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند نمود.

جعفری افزود: با این اقدام بیمه شدگان محترم دیگر نیازی به ارائه دفترچه درمانی به مطب‌ها و موسسات تشخیصی و بیمارستان‌ها نخواهند داشت و تنها با ارائه کارت ملی یا شماره ملی خود مورد ویزیت و دریافت خدمات قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: با اجرایی شدن این اقدام در ایام شیوع بیماری کرونا تبادل کاغذ کاهش یافته و افراد با مراجعه به داروخانه یا آزمایشگاه یا رادیولوژی با ارائه کد ملی و کد رهگیری دارو‌های نسخه تجویزی خود را از داروخانه و خدمات دیگر تجویزی الکترونیکی را از موسسات مورد درخواست دریافت خواهند کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۸ هزار و ۵۴۴ نفر از مردم استان تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربیتاکید کرد:  فرایند الکترونیکی سازی خدمات در دیگر صندوق‌های این اداره کل همچنان و به تدریج ادامه دارد و این اداره کل در گام بعدی صندوق بیمه سلامت روستائیان و سایر صندوق‌ها را در فاز الکترونیکی سازی دریافت خدمات قرار خواهد داد.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر و ساکنین شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.