حذف کامل دفترچه بیمه سلامت/مراقب کلاهبرداری با عناوین کارت هوشمند بیمه باشید

سرپرست بیمه سلامت استان آذربایجان غربی گفت: دفترچه های بیمه سلامت حذف می شود، مراقب کلاهبرداری با عناوین کارت هوشمند بیمه باشید.

دکتر فریده جعفری سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از حذف کامل دفترچه بیمه سلامت از اول اردیبهشت ماه سال آینده خبرداد و افزود: در حال حاضر توسط ۵۱۷ پزشک و ۴۸۲ داروخانه آزمایشگاه و مرکز تصویربرداری پزشکی، در بخش خصوصی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی اجرا می‌شود.

جغفری با بیان اینکه طرح تبادل پرونده الکترونیکی در مورد بیماران بستری به طور کامل اجرا می‌شد ادامه داد: از دو هفته پیش، بیماران سرپایی در بیمارستان‌ها نیز از نسخه الکترونیکی بهره مند می‌شوند.

او نسبت به سوء استفاده شرکت‌های سود جو از نام بیمه سلامت هشدار داد و افزود: با اجرای طرح الکترونیکی کردن فرآیند‌های بیمه‌ای و حذف کاربرد دفترچه‌های درمانی، برخی افراد در پوشش بیمه سلامت با مردم به صورت تلفنی و گاهی در فضای مجازی تماس می‌گیرند و مبالغی را در قبال صدور کارت بیمه سلامت یا کارت هوشمند بیمه از آنان مطالبه می‌کنند که نباید به آنان اعتماد کرد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی تاکید کرد: هیچ کارت جدیدی جایگزین دفترچه‌های قدیمی نخواهد شد و اداره کل بیمه سلامت استان هیچ گونه تماس تلفنی برای صدور هیچ نوع کارتی را ندارد.

این مسئول تصریح کرد: تمام خدمات بیمه‌ای این سازمان از طریق اداره‌های بیمه سلامت و دفاتر نمایندگی و پیشخوان‌ها ارائه می‌شود و مردم در صورت مشاهده تخلف باید موارد را به سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت اطلاع دهند.

جعفری با اشاره به جمعیت حدود سه میلیون و سیصد هزار نفری آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: بیش از دو میلیون  نفر از جمعیت این استان در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.