رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا؛

ساروی المپیکی شد/ ۵ سهمیه برای شاگردان بنا

محمد هادی ساروی در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا پیروز شد و سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های مقدماتی کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا امروز (جمعه) در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد که در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر جهانگیر توردیف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با با نتیجه ۱۰ بر ۲ یانان چن از چین را مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی در دور اول و کمتر از یک دقیقه با نتیجه ۸ بر صفر شروز اوچیلوف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل احمد داحشان از اردن با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این مرحله آشو دارنده مدال برنز آسیا از هند را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و ضمن راهیابی به دیدار فینال، سهمیه المپیک توکیو را نیز کسب کرد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری در کشتی نخست با نتیجه ۹ بر صفر شاگلدی آنایف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل فی پنگ از چین در حالی که با نتیجه ۴ بر صفر پیش بود در واپسین لحظات یک فن چهارتایی خورد و با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب شد تا ناباورانه شانس المپیکی شدن را از دست بدهد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی صاحب سهمیه المپیک شده بود و با کسب ۲ سهمیه در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی قاره آسیا، شاگردان محمد بنا صاحب ۵ سهمیه المپیک توکیو شدند. ایران برای کسب سهمیه المپیک در وزن ۸۷ کیلوگرم باید در رقابت های گزینشی جهانی که ماه آینده در بلغارستان برگزار می شود شرکت کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار