دما و سرعت باد در بوشهر افزایش می‌یابد

هواشناسی بوشهر اعلام کرد با افزایش سرعت وزش باد، دریا در برخی ساعات مواج می‌شود و دما نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر امروز به تدریج سرعت وزش باد‌های جنوبی در سواحل شمالی و مرکزی استان افزایش خواهد یافت و به تناوب با وزش آن تا یکشنبه، در برخی ساعات دریا متلاطم پیش بینی می‌شود.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین در این مدت ضمن افزایش دما در استان و افزایش پوشش ابر، احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعدوبرق نیز در برخی از نقاط  بیشتر بر روی دریا و بخش‌هایی از نواحی شمال و مرکز استان وجود دارد. همچنین فردا در پاره‌ای از نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

او ادامه داد: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود که از بعدازظهر در مناطق شمالی و مرکزی به تدریج ۱۰ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و در این نواحی بر روی دریا تا ۵۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


بیشتر بخوانید 


این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از بعدازظهر به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و در فراساحل در ساعاتی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

انصاری گفت: در شبانه روز گذشته جم با ۱۶ و برازجان  با ۳۷ کمترین و بیشترین دما را داشته‌اند.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۰۴ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۱۸، جزر دوم ساعت ۱۴:۰۲ و مد دوم ساعت ۱۹:۴۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.