عراقچی: فهرست تحریم‌های آمریکا، نحوه لغو و چگونگی راستی‌آزمایی آن‌ها نهایی نشده است/ خوشبین هستم

معاون وزارت خارجه کشورمان به شبکه پرس تی‌وی گفت فهرست تحریم‌های آمریکا، نحوه لغو و چگونگی راستی‌آزمایی لغو آن‌ها هنوز نهایی نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه، جمعه شب در باره نتایج مذاکرات سه روزه وین به خبرنگار پرس تی‌وی گفت فهرست تحریم‌های آمریکا، نحوه لغو و چگونگی راستی‌آزمایی لغو آن‌ها هنوز نهایی نشده است.

او گفت: «نتیجه‌ای که تاکنون به آن رسیده‌ایم این است که در مسیر درستی هستیم. تلاش‌های هر دو گروه کاری تحریم‌ها و اقدامات ایران خوب بود. همچنان نیاز است بحث‌ها ادامه یابد. به ویژه در موضوع رفع تحریم‌ها که موضوع پیچیده‌ای است. امروز گزارش‌های ها دو گروه کاری را شنیدیم. تصمیم گرفتیم فرصتی داده شود که اعضا به پایتخت‌های خود بروند و مشورت‌های لازم را انجام بدهند و چهارشنبه هفته آینده برای از سر گیری گفتگو‌ها برگردند.»

معاون وزیر خارجه درباره تحریم‌های آمریکا و نحوه لغو آن‌ها گفت: «در موضوع برداشته شدن تحریم‌ها، ایران موضعی منطقی و مستدل دارد. آمریکایی‌ها میز برجام را ترک کرده‌اند و لذا باید ابتدا آن‌ها برگردند. آن‌ها باید تحریم‌ها را بردارند و دوباره عضوی از برجام شوند و سپس ایران به اجرای کامل برجام باز خواهد گشت. این موضوعی است که تقریبا همه با آن موافق هستند. ما باید ببینیم این روند چگونه اتفاق خواهد افتاد. قبل از آن دو طرف در باره این موضوع در حال بحث هستند که هر طرف چه اقدامی باید انجام دهد. پس از اینکه مشخص شد که دقیقا ایران و آمریکا چه کاری باید انجام دهند، آنگاه باید روی موضوع ترتیب اقدامات و راستی‌آزمایی کار کنیم.»

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی رفع تحریم‌ها و اینکه آیا تحریم‌ها بصورت غیر قابل بازگشت لغو خواهد شد یا اینکه صرفا برداشته می‌شود و امکان بازگشت آن‌ها وجود خواهد داشت، گفت: «ما باید دقیقا به مدل برجام برگردیم. تحریم‌هایی وجود دارند که باید پایان یابند و رئیس‌جمهور آمریکا صلاحیت و قدرت پایان دادن به آن‌ها را با فرمان اجرایی دارد. تحریم‌های دیگری هستند که ناشی از قانون‌گذاری کنگره است. در مورد این تحریم‌ها رئیس‌جمهور آمریکا فقط می‌تواند آن‌ها را تعلیق (wave) کند. موضع ما این است که همه تحریم‌ها چه آن‌ها که در دوره ترامپ تحمیل شده و چه آن‌ها که در دوره ترامپ با برچسب‌های دیگری تحمیل شده‌اند و چه تحریم‌هایی که در برجام ذکر شده همه باید برداشته شود و آمریکایی‌ها خودشان بهتر می‌دانند باید چه کنند.»


بیشتر بخوانید

مقام آمریکایی: موضع ایران برای رفع تحریم‌ها، مذاکرات را بی‌نتیجه می‌گذارد


او همچنین در پاسخ به پرسشی در باره اینکه آیا آمریکایی‌ها آمادگی دارند تحریم‌هایی را که با برچسب‌های غیرهسته‌ای در دوره ترامپ تحمیل شده لغو کنند گفت: «در این مورد بحث ادامه دارد. ما الان در موقعیتی هستیم که درک بهتری از موضع یکدیگر داریم. ما راه درازی در پیش داریم و هنوز در موقعیتی نیستیم که کدام تحریم‌ها (باید برداشته شود) و اقدامات دو طرف دقیقا باید چه چیزی باشد. اما در آن جهت در حال حرکت هستیم؛ و درخواست ما کاملا روشن است و ما روی آن اصرار داریم. باید ببینیم در دور بعد گفتگو‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد.»

معاون سیاسی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درباره نحوه راستی‌آزمایی و زمان مورد نیاز برای آن گفت: «مقصود ما از راستی‌آزمایی این است است که در عمل آثار برداشته شدن تحریم‌ها را ببینیم. کافی نیست که آمریکا صرفا رفع تحریم‌ها را امضا کند. آنچه برای ما مهم است این است که آثار برداشته شدن تحریم‌ها را روی زمین ببینیم. ما اصرار داریم تحریم‌هایی را که برداشته شده است راستی‌آزمایی کنیم. این نیازمند روش‌های خاص خود است که (با اعضای برجام) در حال بحث کردن روی آن هستیم. نمی‌دانیم این موضوع چقدر طول خواهد کشید. اما آمادگی داریم در مورد یک روند سریع و راحت راستی آزمایی با دیگر اعضای برجام گفتگو کنیم.»

خبرنگار پرس تی‌وی از عراقچی درباره زمان مدت زمان مورد نیاز برای توافق و ارتباط آن با انتخابات ریاست‌جمهوری ایران سوال کرد و پرسید: با توجه به پیچیدگی‌هایی که گفتید آیا این واقع‌بینانه است که روند راستی‌آزمایی و احیای برجام تا قبل از انتخابات ایران تمام شود؟

عراقچی در پاسخ به این سوال گفت: «برای ما بیش از آنکه انتخابات اهمیت داشته باشد، این مهم است که ما با آژانس انرژی اتمی توافقی سه ماهه انجام داده‌ایم که یک ماه و نیم از آن گذشته و یک ماه و نیم دیگر از آن باقی مانده است. اگر این توافق منقضی شود وضع پروتکل الحاقی خود تبدیل به یک موضوع جدی می‌شود و چون آژانس ثبات و استمرار دانش (و نظارت) خود را از دست خواهد داد، ما در موقعیت متفاوتی قرار خواهیم گرفت.»

او افزود: «فکر می‌کنم این درک همه اعضای برجام است که باید قبل از قرار گرفتن در آن وضع سخت به نتیجه برسیم. البته انتخابات در ایران به این سختی اضافه خواهد کرد، اما مهمتر از آن این است که ما باید زودتر به نتیجه برسیم تا آژانس دچار مشکل در زمینه موضوع پروتکل الحاقی نشود. فکر می‌کنم این امکان وجود دارد در این بازه زمانی به نتیجه برسیم، البته شرط آن این است که سایر اطراف هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.»

معاون وزارت خارجه کشورمان در پایان افزود: «من به عنوان دیپلمات خوشبین هستم.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حاج قاسم سلیمانی
۰۷:۴۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام نمی دانم این آقایون میرن اونجا چرا کرو کور میشن بابا یک کلام ختم کلام رفع همه تحریمها و راستی آزمایی ان هم اگر درست بود جانم فدای رهبر لبیک یا خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۰۷:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ما به شما بدبینیم،وگرنه به اونها هم ما خوشبینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
به این که باز هم سرتان شیره بمالند خوشبین هستید؟؟!! کوته فکران نالایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
حقه و فریبی دیگر از آمریکا برای روحانی : در صورتی که ایران بر موضع خود مبنی رفع تمامی تحریم‌های اعمال شده از سال ۲۰۱۷ پافشاری داشته باشد، امکان دارد مذاکرات را به سمت بن بست بکشاند.
آقای روحانی لطفا آبرومند دولتتان را به پایان ببرید و از موضع رهبری برای لغو تمامی تحریم ها و بازگشت ایران به تعهدات برجامی دفاع کنید وگرنه باخته اید
Germany
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چرا از تاریخ درس نمی گیرند: چقدر با سرخ پوستان مذاکره و قرارداد صلح بستند.
و بعد از یک هفته همان سرخ پوستان را زنده زنده سو زندان و زن و فرزندان انها را قتل عام کردند!
چقدر التماس: بعنوان ایرانی احساس شرم می کنیم! برای چی مذاکره می کنید؟
چرا به پیام رهبری گوش نمی دهید!
ما چیزی برای مذاکره نداریم؟خیالتان تخت باشد! در صنایع کلیدی و پیشرفته به هیچ طریقی تحریم ها برداشت نمی شود!
نحریم ها اگر برداشته شود:در جاهای برداشته می شود که باعث نابودی تولید داخلی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
نه ما سرخ پوست هستیم و نه حالا قرن 16 میلادی و نه ما آدم ندیده هستیم و نه بی تجربه و بی سلاح ، در این جنگ سوزاندن نیست بلکه گشنه نگه داشتن و تضعیف روحیه است و تا به حال هیچ ایرانی در این جنگ از گشنگی نمرده است برعکس دوران قاجار و پهلوی در جنگ جهانی که مردم فدای سر بازان انگلستان و روسیا شدند. شما که در ال امان متضرر نمی شوید و شاید از مذاکره نکردن متضرر می شوید !!! پیام رهبر را فقط شما فهمیدید ؟ مگر رهبر گفته است که مذاکره نکنید؟ رهبر گفته اند که مواظب باشید و نباید از فریب و حیله های آنان غافل بود .
یعنی چی که چیزی برای مذاکره نداریم ؟ یعنی این قدر بی محتوا هستیم یا اینکه هرچه داشتیم را از دست داده ایم ؟ پس امنیت اقتصادی و تجاری و صنایع و دفاعی و استقلالی که آمریکا چهل و دو سال هدف قرار داده است چی؟ همه کشک؟
تحریم مهم و صنایع برداشته نمی شود و تحریمی هم که برداشته بشه مساوی با نابودی تولید داخلی است!!!! شما این همه استدلال و دانش را از کجا آوردید؟ یعنی این هیئت و دولت و مجلس و نخبگان کشوری و حتی رهبری این قدر تشخیص ندادند که شما دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
برجام غير ضرر چيزي نداشته و نخواهد داشت. غربگدا ها فكر كردند با اين كار گزينه آنها پيروز انتخاباته ولي نه ،به اميد خدا و مردم هشيار فرد انقلابي و كارآمد پيروز انتخابات ميشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
فقط لطفا در مورد نتیجه مذاکرات تکراری و بی نتیجه با این شیاطین( کشورهای بدعهد و بی اخلاق) ، نگید مثبت و سازنده بود چون حال آدم به هم می خوره حداقل ازکلمات دیگه استفاده کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چون تو کیف و نوش و خوشگذرونی هستی خوشبینی اگه مثله مردم عادی تو فقر و فشار بودی ، اینقدر سرمصت نبودی
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۷:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
الهی با همین خوشبینی جلوی خدا و شهدا و امام پاسخ دهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ظریف هم می گفت من تضمین می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
کی میخواین از خواب بیدار بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
تا زمانی که درامد میلیاردی دارن واسشون میصرفه خواب باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مگر ساعت چنده ؟بازم مدرسم دیر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
رسیدیم پا شید دیگه رسیدیم جا نمونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
وضعیت فعلی ما ،نتیجه خوشبیتی های قبلی شماست
چرا انقد خود ریز بینی دارید شما
Iran (Islamic Republic of)
آیت اله گودینی
۱۱:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
من خوشبین نیستیم. این خوش بینی شما هم از جنس خوشبینی های قبلی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
انشاءالله که این طور نیست انشاءالله که این طور نیست انشاءالله که این طور نیست انشاءالله که این طور نیست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
غربیها فقط به دنبال منافع خودشان هستند و پایبندی به قرارداد و تعهدات انسانی در فضای فکری آنها جایی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این یعنی دولت حسن روحانی در حال التماس است که گام به گام تحریم ها آن هم بصورت نصف نیمه برداشته شود وایران هم به تعهدات برجامی خود بدون کم کسر برگردد بهتر بود ایران اگر این توان را دارد که بالا ی 60درصد غنی سازی را انجام بدهد اینکار را بکند و کاری کند که زمانی که تحریم ها برداشته شد و راستی آزمایی شد ایران قنی سازی را از 60درصد به بیست درصد غنی سازی رسیده باشد ودر همانجا تائید شود وبا ج به گفتار های اروپایی و آمریکایی ندهد اونها این دولت ایران را شناخته اند و هر چه کوتاه بیاید سواری بیشتری میخواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این برجام یک بازی از قبل طراحی شده توسط دولتمردان ایران بود برای ازبین بردن منافع و سرمایه های کشور و باز کردن پای دشمنان به این مملکت با گران و احتکار کردن کالا و شوراندن مردم را به خیابانها با هدف براندازی..
امیدواریم قوه قضائیه همین الان دستور محاکمه این منافقان را صادر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
منظور از فهرست تحریم ها چیست؟ مگر نه این که باید تمام تحریم ها برداشته شوند ؟ یعنی می خواهند سوا کنند ؟ این اصلا درست نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آقا قسمت جدید خندوانه پخش نشده برامون گزارش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
جناب خان دوست داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
شما و ظریف همیشه خوش بین هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
من نمی دونم چرا همه در کار دولت دخالت می کنند. باعث بدبختی مردم دخالت ناآگاهانه و از روی غرض است. هر قوه باید کار خودش را بکند متاسفانه الان مجلس شده دولت، قوه قضائیه شده دولت؛
به فکر مردم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ودولت هم شده قوه مققنه و قوه مجریه و قوه قضاییه و صدا و سیما و رهبر و مردم و ....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اولا این دخالت نیست بلکه انتقاد است..انتقاد از کسیکه شما ها یه مشت بیسواد غربزده این را انتخاب کردین تا هست و نیست کشور را به باد بده بعد خودتونم لال بشین و دم از حمایت بزنین.شماها همتون مسئول این بدبختیهای مردمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
الان مثلا شما فکر میکنید دولت به فکر مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چهره شماها رو می بینم می دونم گریه کنم با بخندم ،یعنی گند هرچی حقارتم هست دراوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
جناب آقای عراقچی از ابتدای امضای برجام تا خروج آمریکا و سپس تا کنون اروپا چه اقدام مثبتی در جهت اجرای برجام انجام داده که حالا شما خوشبین هستید؟
اگر فقط آمریکا خارج می‌شد ولی اروپا به تعهداتش عمل می‌کرد شاید امیدی بود
خودتان هم میدانید که دارید آب در هاون میکوبید.
-
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آمریکا با همکاری شرکای داخلیش در حال مهندسی انتخابات ایران است . علی برکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چرا بورس منفی هست گناه کردیم پول ریختیم
-
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
فهرست نمی خواهد در یک کلمه کلیه تحریمها . اگر راست میگویید و میگویند .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آب که از سر گذشت چه یه وجب چه صد وجب
ما که تحریم شدیم ضربه تحریم رو هم خوردیم
الان دیگه باید کار خودمون رو کنیم الان دنیا به مذاکره احتیاج داره نه ما
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
یعنی روش راستی آزمایی را هم اونا برای ما تعیین می کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
با اجازه آقایتان بایدن
۱میلیارد دلاراز ۷ میلیارد دلار توقیف شده ایران رو کره آزاد میکنه
چندروز دیگه قیمت دلار رو میارید به پایین اونم به صورت دستوری و مصنوعی بعد میگید
مردم دیدید گشایش شد
مامیتونیم مزاکره کنیم!!!!!
به گزینه ما رای بدید ولی زهی خیال باطل
ملت دیگه گول امثال شمارو نخواهند خورد
شمایی که جز خیانت چیزی برای کشور نداشتید
Iran (Islamic Republic of)
حمید پاپی
۱۰:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
این امیدواریتان هم مانند برجام بی فرجام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این سخن شما چقدر ملت را امید وار می کند !! و بمب اتمی انرژی مثبت است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
امیدواری در عمل به نظر رهبر است ، که فرمودند ما باید در جهت خنثی سازی تحریمها گام برداریم ؛ رفع تحریم در دست دشمن است ما اگر بخواهیم در آن جهت حرکت کنیم باید توان موشکی مان را که ضامن استقلال و امنیت کشور است بدست خودمان نابود کنیم تا غربیها از ما راضی شوند و تحریمها را بردارند که آنهم هیچ تضمینی پشتش نیست ضمن آنکه لیبی و عراق نیز همین کار را کردند بدین صورت که نقاط قوت خود در توان موشکی و منابع هسته ای را بدست خود نابود کردند پس از آن نیز آمریکا به آنها حمله کرد و کشورشان را به ویرانه تبدیل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چقدر رهبر گفت اقا دستتون بذارید روی زانوی خودتون یاعلی بگیدولی گوش نکردید الان کل مملکت رو وابسته یک قردادکردین،کل مملکت بسته شده به یک برجام!تا برجام کمرنگ میشه دلارو لوازم ومایحتاج مملکت میشه خداتومن وقتی پررنگ میشه رکود میاد!هراعتقادی داشته باشیم باید تابع حرف حق ومنطقی باشیم ،بله چندین چندبار گوشزد واخطار شد ولی کو گوش شنوا!الان هم منتظر یک معجزه شدید تا یک سند دوباره احیا بشه!ایران مگه کم منابع ونیروی کارنخبه داره؟مگه مردم دلسوز نداره؟این همه جوان زمان جنگ رفتن براز ناموس و خاکشون ولی شما بی تدبیرها چکار کردین با این مملکت!؟چکارکردین با ملت ؟ملتی که هرکدوم برای هم فدا می شدن الن چطوررفتار می کنن؟مرغ و تخم مرغ و مایحتاج مردمم هم کار دشمنه!؟کل ممالک برای کارهای ضروری جلسه دارند ولی شماها یک روز برای تخم مرغ یک روز برای کره یک روز برای مرغ !باید تاسف خورد برای این سطح مملکت داری بیسوادانه شما،گوش نکردید و ریال ملی رو اززمان قاجار تا به حال بی سابقه پایین اوردید،الان درمیان کل کشورها رتبه چندم رو داریم؟یک جزیره یا یک کشوری جنگ زده پول ملیش از ریال ما باارزش تره،چرا!؟ایران بااین همه منابع این وضع رو داره ،چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
منابع و معادن به دلیل تحریم وقتی قابل خرید و فروش نباشد و یا توان استصحال نداشته و یا مورد مصرف در داخل را نداشته باشد چه ارزشی برای سفره مردم دارد ؟ گیرم کل ایران نفت باشد تا وقتی به فروش نرسد فقط مایه درد سر است و بعد فروش هم توقع را بالا می برد که ما معدن داریم پس باید بشینیم وبخوریم دوما انگیزه تلاش را کم می کند و خیلی راحت قابل تحریم هستیم. از طرفی اگر ارتباط ها اجرایی و منطقی نباشند گرچه ثرمایه و ثرمایه دار داریم اما وقتی همه از ثرمای ها سوء استفاده می کنند با احتکار و قاچاق ویا ثرمایه ها را در خارج به کار می اندازند از خود بانک ها گرفته تا دولت مردان و تجار بزرگ ، ان موقع باید انتظار معجزه داشت؟ جوان بدون ثرمایه و بدون تلاش صحیح علمی و بدون پشتیبان و انگیزه و بدون بازار کار و فروش کالا و البته بدون مهارت ، معجزه کند؟ از زمان قاجار و پهلوی نگویید که بخش زیادی از مشکلات از همان زمان مانده است چه اولا یک پنجم ایران را به حماقت باختند و اقتصاد را چنان به خام فروشی و مصرف گرایی اجناس غرب معتاد کردند که هنوز هم کالا های خارجی بنجل را برکالا های خوب خود ترجیح می هیم و به لحاظ فرهنگی یکباره تسلیم دیگران شدیم که داشته ها و هویت خود را فراموش کردیم و اگر ریال قاجار و پهلوی قوی بود چون نفت خام ما کل اروپا و امریکا را به ثمن بخس که نه بلکه به قیمت عیاشی حاکمان و کارتن خوابی و حاشیه نشینی اکثر مردم فروخته و چون مردم هم سواد و اطلاعات جهانی و سیاسی و هم احزاب سیاسی نداشتن دم نمی زدند و حال فکر می کنیم چون فریادی نبوده پس دردی هم نبود؟ و اما مرغ و مایحتاج یا مستقیم (مانند یخچال ساید 500 هزاز تومانی کره ای هفت سال قبل را حالا باید به لطف تحریم ها سی میلیون تومان بخریم! و این حتما بر قیمت کالای داخلی تاثیر دارد چون کارخانه دار و یا کشاورز هم باید بخشی از نیازش را از جمله قتعات و سموم و... را از خارج تهیه کند و اگر کشاورز و مرغدار بخواهد یخچال و سایر مایحتاجش را بخرد باید بر پول مرغ و میوه اش اضافه کند و الا هر گز توان خرید نخواهد داشت و همان مقدار تولید هم از بین خواهد رفت. کو غیر مستقیم هم کار عوامل و نفوذی های دشمن است و البته عدم مدیریت و نظارت ها هم تشدید کننده و کمر شکن می باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مشکل شما این است تنها منبع در آمد ملت رامعادن ونفت میدانید و هنوز معنی اقتصاد مردمی ودرونزا را درک نکرده اید ثروت و اقتصادی که باعث پیشرفت و تبدیل به گسترش ثروت در تمام مناطق شود برطرف کننده فقر است نه اقتصادی همچون نفت و منابع ملی که مالک آن دولت است ، برای نمونه دولت جلوی واردات بی رویه و قاچاق و رانت را بگیرد کلی مشکلات مملکت حل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خواهشا در کار دولت دخالت نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
کدوم دولت دلت خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ای شیطون نکنه فامیل مسئولین هستی یا شکم سیری داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چوب اشتباهات دولت را مردم می خورند و سهم دولت از اشتباهاتش، حقوق های نجومی است و سهم مردم گرانی و تورم و صف خفت بار مرغ و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اقازاده کدوم مسئولی بهت انقد برخورده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
فقط ساکت باش
Iran (Islamic Republic of)
آیت اله گودینی
۱۲:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این دولت( طرز تفکر سیاسی) کلا به آمریکا خوشبینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مجلس فريب اين دغلكار ها را نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
با چه رویی درمحضرخداوشهداجواب میدهیدوقتی التماس کفاررامیکنیددر قرآن به مبارزه وتسلیم نشدن دربرابرکفارفرمان داده.نه به پای انهابیفتیدکه تحریم رابرداریدماملتی داریم که پیامبرفرموداگردانشی در جهان باشدمردانی از فارس آن را بدست می آورند جوانان که هرکدام دانشمندانی تواناهستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آقای دیپلمات تو و همکارانت از سال اول هم خوشبین بودید که به چه کنم چه کنم افتادید الانم اگر دستور رهبری نبود که فرمودن اول لغو تحریمها بعد راستی آزمایی باز هم شما کلا گشاد تری به سرتان میرفت و دوباره این شما بودید که از اول همه چیز را شروع میکردید پس خوش بین نباش .دشمن را دست کم نگیر و بفهم که دشمنت حتی رحم به مردم مریض کشورت نمیکند چه برسه به امتیازهای مفت و مجانی به تو بدهد مواظب باش دوباره کیش و مات نشید .که ملت باید چوب بیسوادی بی بصیرتی و بی عقلی شماها را بخور ند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
غرب پرستان و غرب ،دستشان دریک کاسه است وماجای شماشرمنده شهیدان شدیم انهایی که بادادن جان تسلیم نشدندوشمابادادن مملکت به غرب شادمان وخورسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
عزیز ، اینان تلاش دارند تا هم شکم ملت را سیر کنند و امنیت اقتصادی ایجاد کنند و هم حقوق ایرانیان را با عزت باز پس گیرند و هم مملکت و شرافت کشور را که توسط دشمنان خارجی و خارج نشینان و منافقان داخلی و مایوس های زیر پا خالی کن و ترسو های بی درک ، به خطر افتاده است حفظ کنند. و به نوعی ره رو شهیدان در جبهه ی سیاسی هستند ، یاد آوری راه قابل تقدیر است اما ظن زیاد گناهی نابخشودنی است چون باعث خستگی و باز ایستادن مدافعان است و این راهی است اولا نیازمند دانش سیاسی پیچیده و آنان که شطرنج نمی دانند از هر حرکت استاد شطرنج سوال و گله دارند و تا زمان اتمام شطرنج اساتید ، تماتشاگر یا اعصاب خود و دیگران به هم می ریزد و یا تحمل از دست داده با فریاد و نق زدن همه را خسته می کند و یا صحنه رقابت را ترک می کن غافل از این که بازی شطرنج محدودیت زمانی ندارد و به قول معروف جوجه را آخر پاییز می شمارند.
در ثانی شما در قیافه این مسؤلان جز خستگی ، شادی و خرسندی می بینید و کدامین بخش ایران عزیز به غربیان و دشمنان واگذار شده است.
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۷:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
برادر هنوزم دل بستی؟؟
آخه مردم که میخواهید باور کنید که با مذاکره و تعامل سازنده با شیاطین به جایی نمی رسید؟؟
چرا همش به مذاکره امیدواریم؟؟
بیایید به توان داخلی به بازوان توانمند ایرانی اعتماد کنید به اونا بها بدین.
رهبری گفتند برای نابودی تحریم دو راه هست
1- التماس به کسی که تحریم وضع کرده
2-خودمان با تلاش داخلی تحریم را خنثی کنیم.
چرا همش راه اول؟؟
دوستمون شطرنج را مثال زد.
عزیزان آخر این بازی شطرنج به این صورت باعث کیش و مات انقلاب میشود
چرا درس نمی گیریم؟؟
از مذاکره سعد آباد
از مذاکره هسته ای برجام.
چرا همش نون خوردنمان را به برجام و این مسائل و امریکا پیوند میزنیم؟؟
باید گفت با این برجام کجا به بیگانگان واگذار نشده است؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
هشت سال درس عبرت نشدوتاابد شماغرب پرستان عبرت تاریخ شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
شما در دوران هشت سال چه کردید غیر از نق زدن و زیر پا خالی کردن و گرا به دشمن دادن ، اگر اینان غرب پرستند شما ها که مانع تلاش و مقاومت و گرانی و احتکار و کار شکنی هستید کجا را می پرستید، دوما تاریخ را آیندگان می نویسند و قضاوت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ما مردم در این هشت سال صبر کردیم ، که این صبر بر مشکلاتی که ساخته داخل است کار کوچکی نیست و به مراتب از صبر در برابر مشکلات ساخته وپرداخته دشمن به مراتب مشکلتر است ضمنا" جنابعالی بااین جمله" تاریخ را آیندگان مینویسند و قضاوت میکنند" دارید به شعور مردم توهین میکنید شما اگر هدفتان از بدست گرفتن قدرت این مطلب بود اینرادر همان تبلیغات انتخاباتی می گفتیدکه ما میخواهیم پیروز انتخابات شویم تا صرفا" آیندگان راجع به ما خوب قضاوت کنند نه آنکه با وعده های رویایی قدرت را بدست بگیرید و در آخر این جواب را تحویل ملت دهید
Iran (Islamic Republic of)
علی شریفی
۱۰:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
وقتی خوشبین میشین میترسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مرسی خدایی توی این شرایط نیاز به این خنده رو داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این مشکل از ترسو بودن بد بین بودن شما است خود را معالجه کنید ، در دوران جنگ هم تر سو کم نداشتیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چنان کلاه گشادی سرتون بزارن که تاعمرداریدفراموش نکنید،امریکاتحریمهارالغونمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
الان از کلاه گذشته شده کیسه خواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
نکند ما هم تسلیم نمی شویم ، مذاکره به معنی قبول هیچ چیز نیست بلکه به خاطر فهم مواضع همدیگر است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
چند سال تمام ملت رابیچاره کردید که مواضع همدیگر رابفهمید ؛ حالا چی فهمیدید؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
تحریم ها برداشته میشه البته تا وقتی تیم روحانی دباره از خودش بشه ریس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خواستم چیزی بنویسم برای این وعده ها دیدم چندین وچندصفحه خواهد فقط در چند سطر بعضیهارو میگم حرفها دراون نهفته هست :اگر چیزی بنام خجالت دارید خواهشا بکشید و زیپ دهانتون روببندید ،ملت حرف پوچ نیاز ندارن،وبچه نیستن که با یک شکلات گول بخورن زمان بیسوادی و حلبی ابادی تمام شد الان زمان ،عصر تکنولوژی هست و اکثریت ملت فهیم و باسواد،نمی شود با حلوا حلوا دهان ملت راشیرین کرد،اقتصاد ملت وکشور رابه دشمن تحریم گره زدید درصورتیکه خودتون از 100دشمن خارجی بدترید،از دادن یارانه صدقه ای گرفته تا درج املاک و بورس و کارخانه های تعطیل،از بیکاری و فقرو...،بله ملت دیگه مثل قبل بیسواد نیست که گول ابنبات رو بخوره ،بامنابع ایران چکارکردید؟رتبه دوم گاز دنیا و این همه فقیر و بی خانمان و معتاد!؟وقتی ایران پیکان رو اسمبل می کردو کارخانه ایران ناسیونال داشت کره جنوبی از فقر داشت میمرد یا همین دبی کنار دست خودمون که الاغ سوار می شدن ،الان چقدرتفاوت بین ما که اول توی خاورمیانه بودیم افتاده !؟به نظرت این درایت افتضاح شما نیست،دشمن کجا بود ،ملت از داخل همیشه ضربه خورده نه خارج
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۰۹:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این آقایون همیشه به آمریکا خوشبین بودند.
اصلاح طلبان سرمایه های غرب در ایران هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
منظورخوشبینی به آینده و فرج است نه خوسبینی به غرب ، و انگار شما از اتمام سختی ها ناراحت هستید ، حالا که آمریکا تسلیم شده شما نمی بخشید؟ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
آقای دولتی که میگی آمریکا تسلیم شده میشه بگی چطور به این نتیجه رسیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
وقتي گفته شد همه تحريم ها برداشته شود نيازي به فهرست نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بزرگوار، اینهاومثل شاگردی هستن که همه چیز رو چندین وچند بارهم تکرار کنی براشون نتیجه نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
تا ۱۴۰۸ با جهانگیری خخخخخ
نزدیک انتخابات شد یه سناریوی نخ نما شده دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بگو با دلار 4200 الی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
دفعه ی قبل هم خیلی خوشبین بودید !!!! خدا رحم کنه این بارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
هنوز هم خوشبی به آینده و خروج از تحریم هستیم ، شاید شما این وضع ملت را می پسندید اصلا شما نفعتان در چیست ؟ شما را به خدا بخشی از ملت از شما بهترون اما بی مایه زیر فشار تحریم هستن ، شما راه چاره با عزت منطقی و عملی می دانید بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
راه چاره را رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند ؛ خنثی سازی تحریمها با اجراء اقتصاد مقاومتی
نقشه راه اقتصاد مقاومت بیش از حدود 10 سال است که تهیه شده ولی دولت غربگرا بی توجه راه خود را پیش گرفته
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
با ضمانت امضای کری این وضع مملکت شده ، حالا که فقط خوشبین هستید واویلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
امثال شما همیشه خوشبین بودن و هستن و خواهند بود.
الانم که دم انتخاباته برجام نیاز به تنفس مصنوعی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اما ملت نیاز به ریکاوری و شک داره و برجام و توافق با چین و یارانه و مالیات همه برای احیای ملت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
احیاء ملت وقتی است که اصلاح طلبان شرشان را از سر ملت کوتاه کنند والا دیگر امیدی به آینده نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
همش وعده های الکی
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۹:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این آقا که میگه خوش بینم پولش زیاده بخاطر این خوش بینه بجای این حرف ها کسب و کار و شرکت های مختلف کشور رو راه اندازی کنید تا شغل داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام با بحث برگشتنش یا نگشتن کاری ندارم ولی در لیست تحریم ها تحریم های اینترنتی هم ذکر بشه بنده به عنوان یه گیمر یه دستم به موسه یه دستم به VPN از هر ۱۰ نرم افزار ۴ تاش تحریمه و با VPN هم بعضی وقت ها کار نمیکنن . بنظرم تحریم ها از 1600 خیلی فرا تره خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بنده خدا میدونی بحث فیلترینگ چه درامدی واسه اپراتورهای اینترنت ایران داره .اگه اونا کوتاه بیان اینا نمیان
Iran (Islamic Republic of)
محمد صادق رحیمی
۱۰:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آین تحریم ها در برجام ذکر نشده و جدای از این، این تحریم نه در دسته تحریم های موثر اقتصادی بلکه در دسته تحریم های سادیسمی طبقه بندی می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خوش به حالت مردم برا نون دعوا دارند و شما برای بازی؟!! خوش به حال دیونه که همیشه خندونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
تا پانزدهم خرداد زمان نام نویسی این مذاکرات کش داده میشود تا اون وقت یه سری تحریمها لغو می‌شود و مابقی میماند برای تبلیغات انتخاباتی تا تیم روحانی بگوید به ما رای دهید تا لغو تحریمها را کامل کنیم این ترفند رفع تحریم‌های و مجلس و قوه قضاییه باید هوشیار باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
باشه ، چشم
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۹:۲۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام ،

لطفا بررسی شود چرا ضرب المثل باستانی ایران که می گوید :


هر کاری را با پول می شود درست کرد ،



الآن درست در نمی آید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مسؤلان کار این درمانده پولدار را بررسی کنند، پول وده پول پول زور وده ، خسیس بازی در نیار
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چقدر دروغ می گویید
مگر سه روز پیش نگفتید چه مستقیم یا غیر مستقیم با امریکاییها مذاکره نخواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مگر مذا کره کردند ؟ شما حضور داشتید که می گوید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
تورو خدا جمع کنین این خیمه شب بازی رو ،مردم رو 8سال بدبخت کردین باوعده سرخرمن و اقتصاد ملت رو به ته چاه بردید و بورس کشور و پول ملی مملکت رو به لجن کشیدید الن هم دوماه مونده اومدید هی وعده سرخرمن می دید!؟بابا به یک بچه 6ساله هم بگید متوجه میشه موضوع از چه قراره چرا انقدر به شعور ملت توهین می کنید!؟بس کنید ،اگر خدایی هست چنان عذابی به شما بده که یادتون نره چکار با ملت ایران کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
کدام خیمه ؟ کدام بازی ؟ یعنی شما گرفتن حق مردم را خیمه شب بازی می دانید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بایک امضا پیچیده شد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آقای عراقچی رهبر میگه خوشبین نیستم. اونوقت شما دقیقا به چه چیزی خوشبین هستی؟ به فروش کشور؟!! به ادامه روند تحریم؟!!! به تضمین امضای ...؟!!! یا به قطره چکان غرب؟!!! شما که زبان دنیا رو بلد نیستین برگردین این مدت باقیمانده عمرتون رو در خانه بشینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این قوم کلا کارخودشون رو می کنن و به حرف کسی نیستن و این هم نتیجه 8ساله کارشون هست که داریم می بینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
رهبر به حکام ریا کار آمریکا خوشبین نیست و عراق چی به آینده مذاکرات 1+4 خوش بین است و این دو فرق می کند در جهان دول مستقل و افراد منصف به آمریکا خوش بین نیستند اما باید از حد اقل احتمالات برای رهایی استفاده کرد ، انکه در حال غرق شدن است به پر کاهی هم دست دراز می کند ، خوش انصاف یعنی آمریکا و غرب از پر کاه هم کمترند؟ چرا فوش می دهید؟ شما که زبان دنیا را بلدید چرا زود تر اعلام نکردید ؟ لا اقل این دوره خود را کاندید کنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
شما که میگی یعنی اروپا آمریکا اندازه پر کاه هم نیستند؟ یعنی اینرا هنوز نفهمیده ای آنها دشمنند ، به نظرم جنابعالی اصلا خودی نیستی واز طرف دولتیها ماموریت داری با اکاذیبت دولت راتطهیر کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آمریکا کلاه گشادی سر شما خواهد گذاشت
ویا به عبارتی
شما کلاه برداری بزرگی از ملت خواهید داشت
واین مطلب را آینده تایید میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آینده یعنی تا دو ماه دیگر؟ حالا کلاه کذاشتن خوبه یا کلاه برداری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه ما به شمادولتی ها اصلا خوشبین نیستیم، در بحث راستی آزمایی مجلس حتما" باید ورود پیدا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مجلس؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مجلس فعلا درگیر آب بندی موتور دنا پلاس است
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۷:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
برادران چرا شایعه باور میکنید. مگر بی فکر هستید که حرف سی ان ان و بی بی سی را باور میکنید؟؟؟
حرف یک دنا بود که خیلیا قبول نکردن و یا حتی پس دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بله همین مجلس اگر به برکت خون شهید فخری زاده با مصوبه کاهش تعهدات هسته ای وارد عرصه نمیشد الان دولت غربگرا رفته بود که توان موشکی را هم معامله کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خدایاچه وقت ازدست این ساده لوحان خلاص می شویم؟بفرمائیدبرای دسیسه چینی برگشته اندبه پایتخت هایشان نه مشورت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
یعنی شما باز هم به خارجی ها دل بستید ؟! آخه تا کی ؟! کلا مرزها رو ببندید خودمون همه چیز می سازیم . ففط کافیه همه مسئولین رو تغییر بدید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مسئولین را تغییر دهید؟؟؟؟
چه کسی تغییر دهد؟؟
خودشان جلسه می‌گیرند و خودشان را تغییر میدهند ، از یک صندلی به صندلی دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خودمون همه چیز را می سازیم با خود تحریمی و محاصره خود؟ مرز ها را ببندید ، این سخن مثل است که در خانه را قفل کنیم و بگوییم که خود همه چیز را در خانه می سازیم ، همین را در خانه تجربه کن ببین عملی هست؟ تا این ویروس کرونا هم نیاد خونه تون ، البته نسل قاچاق چیان منقرض می شود و لی گرانی و احتکار و دلال بازی گر می گیرد.
آخرین اخبار