ادعای مقام آمریکایی:

موضع ایران برای رفع تحریم‌ها، مذاکرات را بی نتیجه می‌گذارد

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا با سازنده خواندن مذاکرات وین، موضع ایران را برای رفع تحریم‌ها نقطه بن‌بستی برای این مذاکرات دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طی روز‌های گذشته و برگزاری جلسات میان اعضای توافق هسته‌ای با ایران، موضع ایران همواره رفع کامل تحریم‌ها چه بر مبنای برجام و چه خارج از آن بوده و است که گویا این موضوع زیاد دلچسب مقامات آمریکایی نیست و تمایلی ندارند برای بازگشت به برجامی که خود از آن خارج شده اند هزینه‌ای پرداخت کنند.

از سوی دیگر ساعاتی پیش، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر مدعی آمادگی برای بازگشت به برجام شد و ند پرایس، سخنگوی این نهاد گفت: آماده‌ایم تا اقدامات لازم را برای بازگشت به برجام اتخاذ و تحریم‌های متناقض با آن را لغو کنیم.

وی پیش از این مدعی شده بود که، در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق، واشنگتن آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام است.

پولیتیکو نیز به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در تشریح جلسات برگزار شده در وین پیرامون توافقات هسته‌ای با ایران و رفع تحریم‌ها مدعی شد: مذاکرات صورت گرفته بسیار سازنده و عملی بود، اما سوالات و ابهاماتی درباره تمایل ایران برای بازگشت به توافقات برجام و پایبندی به آن وجود دارد.

وی با اشاره به مواضع ایران در مذاکرات و اصرار بر رفع تحریم‌ها گفت: در صورتی که ایران بر موضع خود مبنی رفع تمامی تحریم‌های اعمال شده از سال ۲۰۱۷ پافشاری داشته باشد، امکان دارد مذاکرات را به سمت بن بست بکشاند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه مذاکرات طی هفته گذشته توانست انتظارات را برآورده سازد، گفت: طرف‌های مذاکره قرار است در اواسط هفته آینده بار دیگر در وین جلسه‌ای را برگزار کنند که تیم آمریکایی نیز در آن حضور خواهد داشت و درباره گام‌های بازگشت به پایبندی شفاف سازی خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که طی جلسات آتی شاهد نشانه‌های بزرگتری از سوی ایران با توجه به اقداماتی که آماده انجام آن هستند، باشیم.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه به آزادسازی کشتی کره‌جنوبی اشاره کرد و گفت: این موضوع براساس توافق صورت گرفته میان تهران و سئول بوده و واشنگتن در آن نقشی نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، توافق هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این امریکای پلید میخواهد بابرداشتن تحریم های ترامپ خودرا امتیاز ده نشان دهد وتحریم های اوباما وقبل تر بعنوان وضعیت غیرقابل تغییر بماند.واین یعنی برجام که باید تحریم های قبل ترامپ رابردارد هیچ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
حقه و فریبی دیگر از آمریکا برای روحانی : در صورتی که ایران بر موضع خود مبنی رفع تمامی تحریم‌های اعمال شده از سال ۲۰۱۷ پافشاری داشته باشد، امکان دارد مذاکرات را به سمت بن بست بکشاند.
آقای روحانی لطفا آبرومند دولتتان را به پایان ببرید و از موضع رهبری برای لغو تمامی تحریم ها و بازگشت ایران به تعهدات برجامی دفاع کنید وگرنه باخته اید
Germany
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
جزئیات توافق جدید چی هست؟؟؟
بنویسید که دیگر چه امتیازاتی از ایران میخواهند؟؟؟؟؟
مردم کم حساب نکنید: در اروپا حرف از کامل شدن توافق می زند یعنی چه؟
چه چیزی را به نفع خودشان تغییر دادند؟
کجا را دوباره بتون بریزند؟؟
شعار تمام تحریم ها باید برداشته شدن را می دهند و
امتیاز می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
نه دوباره گول شماروبخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
در صورت بی نتیجه بودن مذاکرات باید منتظر پیشرفت های هسته ای ایران باشید.
Netherlands
ناشناس
۰۴:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بی نتیجه باشه بهتر از اینه که هشت سال دیگم خودمونو الاف کرده باشیم. چند بار باید از یه جا گزیده شیم
آخرین اخبار