افتتاح ۲ طرح صلح آمیز هسته‌ای در اراک و خنداب

در ارتباط تصویری با رئیس جمهور دو طرح صنعتی و پزشکی هسته‌ای در اراک و خنداب به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در مراسمی با حضور تصویری رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی در اراک و فاز دوم واحد‌های تولید صنعتی ترکیبات دوتره آب سنگین خنداب افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح بخش اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی بیمارستان امیر المومنین اراک علاوه بر حضور تصویری رئیس جمهور آیت الله دری نجف آبادی، نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و آقازاده استاندار مرکزی و معاونین او، فرماندار اراک و جمعی از مسولان استان مرکزی حضور داشتند.

اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی در اراک و فاز دوم واحد‌های تولید صنعتی ترکیبات دوتره آب سنگین خنداب از جمله ۱۳۳ فعالیت و دست آورد هسته‌ای سراسر کشور هستند که امروز در ارتباط تصویری با رئیس جمهور به بهره برداری رسیدند.

به گفته متخصصان صنعت هسته‌ای در مجتمع هسته‌ای خنداب باکیفیت‌ترین آب سنگین دنیا با حد اکثر توان و پویایی در حال انجام است و نو آوری‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر آب سنگین، اکسیژن ۱۸ و ۲۰۰ نوع ترکیب دوتره و نشاندار در این مجتمع تولید و باعث شده که مجتمع آب سنگین خنداب در ردیف هفت شرکت برتر دنیا قرار بگیرد.

تولید مولکول‌های زیستی برای تولید کیت غربالگری نوزادان هم از دستاورد‌های متخصصان مجتمع هسته‌ای آب سنگین است که ایران را به سومین کشور دنیا در دستیابی به این دانش تخصصی بدل کرده است.

بیستم فروردین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای ثبت شده است.

شهیدان دانشمند، مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن، داریوش رضایی نژاد و محسن فخری زاده شهدای هسته‌ای کشور ایران هستند که به منظور توقف دانش علمی هسته‌ای ایران مورد هدف ترورستی دشمنان قرار گرفتند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.