شورای عالی مصالحه: تمام طرح های صلح جمع بندی و توحید شده اند

در آستانه برگزاری نشست ترکیه، یک مقام شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که ارزیابی تمام طرح‌های صلح توسط کمیته موظف به پایان رسید.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه برگزاری نشست ترکیه، یک مقام شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که ارزیابی تمام طرح‌های صلح توسط کمیته موظف به پایان رسید.

عطاءالرحمن سلیم، معاون این شورا گفت که در پنج نشست، ده‌ها طرح مورد بحث و ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: به شمول طرح رئیس جمهور، تمام طرح‌ها را جمع بندی و توحید کردیم، عملیات جمع بندی و توحید ما به پایان رسید و تنها مرحله تدقیق و بازنگری مجدد است که ان‌شاالله آن هم روز شنبه به پایان خواهد رسید. سپس آن را به کمیته رهبری شورای عالی مصالحه پیشکش می‌کنیم و بعد از آنکه مورد تصویب قرار گرفت، می‌توانیم بگوییم که ما یک طرح واحد داریم برای ارائه در نشست‌های بعدی و نشست ترکیه.

سلیم گفت که طرح زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز بررسی شده است.

خلیلزاد در اوایل ماه گذشته میلادی، طرح ایجاد «دولت انتقالی صلح» را به مقام‌های حکومت افغانستان، چهره‌های سیاسی این کشور و نمایندگان طالبان ارائه کرد.

همچنین شورای عالی مصالحه ملی در اطلاعیه ای گفته است که در مسوده طرح صلح بر اصل نظام جمهوری اسلامی، حقوق اساسی شهروندان، حقوق بشر، انتخابات، مشارکت عادلانه و معنادار همه در نظام، پایان دائمی جنگ و خشونت در کشور و ضمانت‌های قوی منطقه‌ای و بین‌المللی برای تطبیق موافقتنامه صلح تاکید شده است.

انتهای پبام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.