معاون میراث‌فرهنگی کرمان:

مرمت بنای مشتاقیه در گرو تخصیص اعتبار است

معاون میراث‌فرهنگی کرمان با اشاره به اینکه مرمت بنای مشتاقیه نیاز به اعتبار لازم دارد، گفت: رایزنی برای مرمت این بنای تاریخی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: مرمت گنبد، کاشی‌کاری‌ها، رواق‌های اطراف بنا، طاق‌نماها، کف‌سازی و محوطه‌سازی حیاط بنای تاریخی مشتاقیه کرمان به صورت مستمر در طول سال‌های گذشته انجام شده است.

او به انجام عملیات استحکام‌بخشی بخش‌هایی از این بنا در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در صورت تخصیص اعتبار طرح مرمت این بنای تاریخی در دستور کار قرار می‌گیرد.

شفیعی بیان کرد: این استان دارای بیش از ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۷ هزار اثر شناخته شده است و اعتبارات مرمتی آن، پاسخگوی مرمت تمام بنا‌های تاریخی نیست.

او با بیان اینکه بنای مشتاقیه تحت مدیریت اداره اوقاف است، تأکید کرد: اداره اوقاف باید در زمینه مرمت و بازسازی این بنای تاریخی همکاری و مشارکت لازم را با اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان داشته باشد.

شفیعی با اعلام اینکه بنای تاریخی مشتاقیه در بافت تاریخی کرمان قرار گرفته است، تصریح کرد: بنای مذکور با شماره ۵۲۵ در تاریخ یکم فروردین ماه ۱۳۴۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و قدمت آن به دوره قاجاریه باز می‌گردد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار