افزایش ۳.۸ درصدی مصرف انرژی در خوزستان

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: انرژی مصرفی پارسال استان ۳۷ هزار و ۳۹۲ گیگاوات ساعت بود که حدود ۳.۸ درصد افزایش مصرف داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرامرز شادفر مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پارسال ۴۴ هزار و ۴۶۲ گیگاوات ساعت برق در استان تولید شد که انرژی مصرفی ۳۷ هزار و ۳۹۲ گیگاوات ساعت بود و حدود ۳.۸ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ است.

او بیان داشت: از این میزان برق تولیدی در استان ۳۵.۴ درصد از سوی نیروگاه‌های برق آبی، ۶۳.۶ درصد با کمک نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۰.۹۴ درصد از سوی نیروگاه‌های تولید پراکنده، تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر افزود: میزان تولید برق در خوزستان در مقایسه با سال ۹۸ کاهش ۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد و از میزان برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۴۲.۸ درصد از سوی بخش دولتی «نیروگاه رامین و ماهشهر» و ۵۷.۲ درصد از سوی نیروگاه‌های بخش خصوصی «زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر» تولید شده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: پیک سال ۹۹ به میزان ۸ هزار و ۵۱۸ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار پارسال ۵.۳۹ درصد افزایش داشته و ضروری است با توجه به شروع گرما، استفاده بهینه از انرژی الکتریکی با کمک تمامی اقشار جامعه به طور جدی مد نظر قرار گیرد و مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف «ساعت ۲۱ و ۲۲ در فروردین ماه» به سایر ساعات شبانه روز منتقل شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: مصرف برق ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.