انتقاد احزاب کنگره آمریکا از بودجه نظامی درخواستی دولت بایدن

افزایش بودجه نظامی دولت بایدن نسبت به دولت پیشین آمریکا با انتقاد هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، شب گذشته از بخشی از بودجه مورد نظر خود برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد که بر اساس آن ۷۵۳ میلیارد دلار برای هزینه‌های نظامی آمریکا درخواست شده است؛ از این میزان بودجه در صورت تصویب، ۷۱۵ میلیارد دلار مستقیماً در اختیار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، این رقم که حدود ۵۰ میلیارد دلار بیشتر از بودجه نظامی آمریکا در سال جاری میلادی است با انتقاد هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه مواجه شده است.

به گفته منتقدین، اگر بودجه نظامی آمریکا بیش از بودجه‌ای باشد که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ تصویب شده بود، بازسازی آمریکا با مشکل جدید مواجه خواهد شد.

سناتور مارکو روبیو و میچ مک کانل از چهره‌های سرشناس جمهوریخواهان در سنا و برنی سندرز چهره مطرح دموکرات‌ها در سنا از منتقدین اصلی این بودجه نظامی هستند.

«رو خانا» از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از بایدن خواسته تا به بودجه‌های نظامی آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما بازگردد.

در همین حال، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن اظهار نظر در خصوص برنامه پیشنهادی جو بایدن برای افزایش بودجه نظامی آمریکا گفت: وخامت روابط بین مسکو و واشنگتن ۷۱۵ میلیارد دلار هزینه مضاعف روی دست شهروندان آمریکایی خواهد گذاشت.

زاخارووا در فیسبوک نوشت: کاخ سفید هزینه روسیه هراسی و چین هراسی را اعلام کرده است. قطع کردن روابط با روسیه و چین برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه مضاعف ۷۱۵ میلیارد دلاری در پی خواهد داشت و این در حالی است که بدهی دولت آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۰ به ۲۶.۹ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد.

این وضعیت در حالی است که در روز‌های اخیر تحولات اوکراین موجب شده تا آمریکا تصمیم به اعزام ناو‌های خود به دریای سیاه بگیرد.

از سوی دیگر در دریای چین نیز آمریکا در حال تشدید تنش‌های موجود در این منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار