به زودی؛

بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان واحد‌های تولیدی ابلاغ می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به زودی بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابع وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کرمان گفت: در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان سال "تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها" و به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌ها و مشکلات ناشی از شیوع کرونا برای مساعدت با کارفرمایان واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

او از آغاز تحولات اقتصادی بعد از تشکیل دولت سیزدهم خبر داد و افزود: درصورتی که نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌ها فراهم شود، اطمینان داریم اقتصاد ایران مسیر خود را طی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موانع موجود در کشور در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری است که موانع نرم افزاری نگاه و نگرش به نحوه فعالیت‌های اقتصادی در کشور است و نگاهی که رفع مشکلات را در بیرون جستجو می‌کند بزرگترین مانع در رشد و اعتلای اقتصاد کشور است.

او از به کار بردن عنوان شعار برای نامگذاری‌های سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی خودداری کرد و گفت: به کار بردن واژه شعار مفهوم محتوایی خوبی ندارد لذا باید از نامگذاری سال به عنوان فرمان رهبری نام ببریم.

پورابراهیمی گفت: امروز اگر در کشور علیرغم تمام مشکلات و شرایط موجود توانسته ایم مقاومت کنیم به دلیل رویکرد مقاومت و عقبه جریان اعتقادی و فکری مردم است که در آیین تشییع سردار شهید سلیمانی به نمایش گذاشته شد.

او با بیان اینکه ارکان اصلی نظام مردم و رهبری هستند، تاکید کرد: امروز حجت بر ما تمام است و رهبری فرمودند "بروید بررسی کنید چه کار‌هایی می‌توان انجام داد و چه موانعی را می‌توان بر طرف کرد. "

پورابراهیمی تصریح کرد: در ابتدا اثر تحریم‌ها زیاد هستند، اما در دراز مدت می‌تواند این اثرات به صفر برسد، لذا اگر دولتی عقیده داشته باشد حل مشکلات در گرو مذاکرات است آیا در زمینه سرمایه گذاری‌های داخلی کاری انجام می‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز منتظریم آمریکایی‌ها با تغییر دولت می‌خواهند چه کنند؛ در حالی که به ما ربطی ندارد لذا ما در حوزه مذاکرات نیز باید مطالبات مردم را بگیریم، اما گره زدن به آن خطای راهبردی است.

او تاکید کرد: امسال سال خاصی است؛ لذا دعا می‌کنیم دولتی توانمند، کارشناس، مقتدر، عالم و معتقد به مسایل درونی سر کار بیاید و بتوانیم با همت و تلاش کار‌ها را جلو ببریم؛ لذا اول باید اعتقاد داشت بدون اتکا به خارج از کشور می‌توان کشور را ساخت.

پورابراهیمی گفت: زمانی برجام قبول شد، برخی از مسئولان فکر کردند تحریم‌ها بر طرف می‌شود، اقتصاد درست و همه چیز تمام شد؛ لذا نیازی به چین و روسیه و دیگر کشور‌ها نداریم.

او با اشاره به پایان کار دولت دوازدهم افزود: نگاه ما به مدیران سیاسی نیست و مدیرانی که توانمندی و عملکرد خوبی داشته اند خارج از نگاه سیاسی دولت‌ها می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند؛ لذا مدیران تا آخرین روز‌های پایان دولت با جدیت فعالیت‌های خودشان را ادامه بدهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار