بسته خبرهای آموزش و پرورش؛

فعالیت مدارس کرمانشاه در شرایط قرمز و نارنجی کاملا مجازی است/آغاز ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت مدارس استان در شرایط قرمز و نارنجی کاملا مجازی است، گفت: تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با توجه به وضعیت استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در خصوص شرایط درسی دانش‌آموزان، گفت : تمام سعی ما این است که فرصت‌ها تباه نشود و آسیبی به شبکه‌های آموزشی و آموزش وارد نشود.

او گفت : در همین راستا تقریبا یک‌ماه بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا، شبکه دانش‌آموزی شاد راه‌اندازی شد تقریبا یک ماه بعد از شیوع ویروس کرونا از طریق شبکه دانش‌آموزشی شاد برنامه آموزشی تولید شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: شبکه شاد با وجود کاستی‌های موجود بزرگترین اپلیکیشن کشور است که به بیشترین کاربران خدمات ارائه می‌دهد.

او در خصوص فعالیت آموزش و پرورش در شرایط مختلف، افزود: در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی که هم‌اکنون شهرستان‌های استان در آن قرار دارند فعالیت آموزش و پرورش فقط به صورت غیرضروری و مجازی خواهد بود.

یزدان‌پناه ادامه داد: فعالیت در حوزه اداری هم براساس تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا است یعنی در وضعیت قرمز با یک‌سوم همکاران در حوزه اداری و در وضعیت نارنجی ۵۰ درصد از همکاران حضور دارند و مابقی با دورکاری مشغول خدمت خواهد شد.

او در خصوص وضعیت دانش آموزان کلاس اول و دوم، گفت: فکر می‌کردیم شرایط به سمت بهتری هدایت شود تا بتوانیم در اواخر فروردین‌ماه و اردیهشت‌ماه با هماهنگی خانواده‌ها و ستاد استانی کرونا، دانش‌آموزان پایه اول و دوم را به سمت مدرسه هدایت کنیم تا بخشی از کمبود‌ها جبران شود، اما تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا هستیم و فعلا آموزش از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد انجام می‌شود.

او افزود: اگر نتوانیم در زمان باقی‌مانده از فروردین، اردیبهشت و خرداد این معضل را حل کنیم به احتمال خیلی زیاد وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی ستاد ملی کرونا برای سال تحصیلی جدید حتما تصمیمیاتی اتخاذ خواهد کرد در همان پایان مردادماه و اوایل شهریورماه کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان کلاس اول و دوم و دیگر پایه‌ها برگزار کند و از آبان‌ماه سال تحصیلی جدید شروع شود، البته همه این موارد بستگی دارد به تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا دارد.

یزدان‌پناه درباره برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، گفت: در هر شرایطی آمادگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی در کلاس دوازدهم و نهم را داریم، البته اگر هم نشد، آمادگی برای برگزاری آزمون به شکل مجازی و غیرحضوری هم وجود دارد.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه،گفت: نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف به‌زودی اعلام می‌شود .

ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه آغاز شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه در این استان خبر داد.

مجید یزدان‌پناه با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه استان کرمانشاه گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون ورودی و لینک ثبت نام به نشانی azmoonkedu.ir در بخش ثبت نام از امروز ۲۱ لغایت سه شنبه ۳۱ فروردین بارگذاری شده است.

او افزود: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۸ تیر ماه در استان کرمانشاه به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: کارت ورود به جلسه آزمون و نشانی دقیق حوزه امتحانی حداقل سه روز قبل از برگزاری آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه منابع و محتوای آزمون، تعداد و ضرایب سوالات در دفترچه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار داده شده است، گفت: ظرفیت پذیرش و عناوین رشته‌های تحصیلی از طریق دفترچه ثبت نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسید، نتایج آزمون در صورت امکان ظرف ۲ هفته پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.

یزدان‌پناه ادامه داد: هر داوطلب علاوه بر انتخاب یک رشته در مدارس نمونه دولتی می‌تواند در یک رشته از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار