استاندار خراسان جنوبی گفت: در سه شهرستان بیرجند، قاینات و فردوس ادارات و دستگاه‌های ضرور با ظرفیت یک دوم و دستگاه‌های غیرضرور با ظرفیت یک سوم باید در محل کار حضور پیدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به اعلام رنگ بندی‌ها باید تمام ضوابط در هر شهرستان مطابق با رنگ بندی آن اعمال شود.

او با اعلام لغو کلیه مأموریت‌های اداری، افزود: مشاغل‌های دو، سه و چهار هم به مدت ۱۰روز تعطیل هستند.

ملانوری فعالیت‌های آموزشی، مراسم مذهبی و نماز جمعه در این مناطق را تعطیل اعلام کرد و تصریح کرد: ممنوعیت تردد درون شهری همچنان از ۱۰شب تا ۳صبح و ممنوعیت ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی از شهرستان‌ها هم اعمال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت نارنجی ۷ شهرستان استان، گفت: در این شهرستان‌ها علاوه بر ممنوعیت‌های تردد درون و برون شهری، جلسات ادارات با سقف ظرفیت ۲۰ نفر برگزار خواهد شد.

او در خصوص حضور کارکنان در این مناطق هم افزود: در دستگاه‌های ضروری یک سوم کارکنان و در دستگاه‌های غیرضرور دو سوم کارکنان به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


ملانوری در خصوص شهرستان خوسف با توجه به وضعیت زرد کرونایی، گفت: در این شهرستان نماز جمعه و نماز یومیه با ۵۰ درصد ظرفیت در فضای باز قابل برگزاری است.

استاندار به همراهی خوب اصناف در دوره قبل اشاره کرد و بیان کرد: در این دوره ده روزه هم اصناف باید همراهی کنند و نظارت‌ها هم باید در این مدت بیشتر شود.

او با اشاره به اینکه همه مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری در استان برگزار می‌شود، افزود: امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم فقط از آخر اردیبهشت تا آخر خرداد حضوری خواهد بود.

ملانوری با تأکید بر ارائه آموزش به دانش آموزانی که از بستر فضای شاد محروم یا دسترسی کمتری دارند هم گفت: باید تلاش شود این دانش آموزان با توجه به نزدیکی به پایان سال تحصیلی از آموزش عقب نمانند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
عجب اوضاعی داریم با کرونا