ابراز امیدواری اولیانوف درباره تسریع روند مذاکرات برجام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره تسریع روند مذاکرات برجام ابراز امیدواری کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در خصوص تسریع مذاکرات کمیسیون مشترک برجام ابراز امیدواری کرد.

او در پیام توئیتری نوشت: به احتمال زیاد جلسه بعدی کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ۱۴ آوریل در وین برگزار می‌شود. امیدوارم تا آن زمان همه شرکت کنندگان آن و آمریکا تجزیه و تحلیل کار‌های انجام شده در این هفته را انجام دهند و مواضع خود را برای تسریع در مذاکرات بیشتر توضیح دهند.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، دیروز (جمعه) در پیامی با بیان آن‌که پیش‌تر تنها صحبت احیای برجام به میان آمده بود، گفت «احیای عملی توافق هسته‌ای تازه شروع شده است.»

وی پیشتر اعلام کرده بود طرفین توافق هسته‌ای از نتایج جلسات کارشناسی رضایت دارند.

سه‌شنبه هفته گذشته نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد می‌کنند و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»

بنا به توافقی در این نشست میان طرفین صورت گرفت، دو کارگروه کارشناسی در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای متشکل از همه اعضای کمیسیون مشترک شامل کارشناسان ایرانی به اضافه کارشناسان کشور‌های ۱+۴ تشکیل شده و در این مدت بررسی‌هایی را صورت داده و قرار شد نتایج اقدامات خود را به نشست کمیسیون مشترک ارائه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار