خروج تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه از کردستان ممنوع شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه از استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ظهر امروز در دومین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این کمیته تنها در راستای قیمت‌گذاری مرغ تشکیل نشده بلکه هدف اصلی ما ساماندهی این حوزه است.

او گفت: در موضوع جوجه‌ریزی با توجه به تقاضایی که برای مرغ در کشور ایجاد شده است باید تولید جوجه بیشتری صورت بگیرد که این مهم نیز سیکل خاص خود را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: باید به صورت ویژه روی این موضوع کار کنیم تا جوجه‌ریزی که انجام می‌گیرد در چرخه درست خود قرار گیرد و منجر به تولید گوشت شود.

جعفری خاطرنشان کرد: تولید مرغ در کردستان مازاد بر نیاز است لذا نیابد اجازه دهیم به هیچ وجه تخم‌مرغ نطفه‌دار و یا جوجه یک‌روزه از استان خارج نشود.

او گفت: هر کدام از فعالین زنجیره تولید مرغ در استان که در این چرخه حضور دارند اگر مشخص شود نقشی در قاچاق جوجه داشته‌اند تا مرحله تعلیق پروانه پیش خواهیم رفت.

جعفری اذعان داشت: مرز‌های کردستان کنترل شده است و امکان سوءاستفاده از مرز وجود ندارد و کشف و ضبط ۳۰۰ هزار قطعه کشفیات جوجه یک‌روزه نشان از تلاش جهادی نیرو‌های امنیتی و مرزبانی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار از استان کردستان ممنوع شده است و این موضوع با نظارت جدی دنبال می‌شود.

جعفری افزود: باید به واحد‌های تولید و جوجه‌ریزی اخطار داده شود هر تخلفی در این خصوص مشاهد شود به صورت جدی برخوردار خواهد شد.

اوبا بیان اینکه به هیچ وجه مخالف رونق و توسعه صادرات نیستیم، گفت: خود ما نیز همواره متقاضی صادرات هستیم نمی‌خواهیم جلوی صادرات را بگیریم، ولی این کار مستلزم عادی شدن شرایط است تا زمانی که در داخل نیاز داریم نباید صادراتی به خارج از کشور صورت بگیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.