معاون وزیر بهداشت:

شیوع کرونا در کشور روند افزایشی دارد

جان بابایی گفت: شیوع کرونا در سطح کشور روند رو به افزایش دارد و وضعیت ابتلا در ۸ استان بحرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت شامگاه شنبه در حاشیه بازدید خود از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند با بیان اینکه شیوع کرونا در سطح کشور روند رو به افزایش دارد، گفت: روند شیوع  بیماری در بعضی از استان‌ها مثل تهران، اصفهان، فارس، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شتاب بیشتری دارد.

او افزود: یکی از اولویت‌های ما در این سفر بحث خود کرونا است که خراسان جنوبی هم جزو استان‌هایی است که روند رو به افزایش دارد و شهر بیرجند نیز بیشتر از هر جای دیگری افزایش بستری دارد.

 جان بابایی بیان کرد: خوشبختانه طی بازدید‌های قبلی، شهرستان بیرجند در مدیریت کرونا موفق بوده است و در سفر گذشته خود به این استان هم شاهد بودیم که خیلی خوب توانستند در بیمارستان ولیعصر (عج) این بیماری را مدیریت کنند و توانستند مرگ و میر نسبتاً پایینی داشته باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: امیدواریم با تمهیداتی که در ستاد ملی گرفته شده و تصمیماتی که اندیشیده شده، این روند هرچه زودتر متوقف شود.

او ادامه داد: خوشبختانه تمام دانشگاه‌ها کاملاً آمادگی دارند و در خراسان جنوبی نیز ظرفیت خیلی خوبی وجود دارد و تخت‌های خالی برای پذیرش بیماران موجود است.


بیشتر بخوانید


جان بابایی تصریح کرد: خواهش ما از مردم این است که حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند که اگر مردم مراعات کنند و رفت و آمد‌های خانوادگی و تجمعات را مدیریت کنند، قطعاً هر چه زودتر شاهد توقف این موج خواهیم بود.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در خصوص برنامه‌های سفر معاون درمان وزیر بهداشت گفت: وی بلافاصله بعد از ورود، بازدیدی از بیمارستان امام رضا (ع) جهت پروژه ساخت بیمارستان جدید امام رضا (ع) به جایگزینی پروژه قبلی داشت و بعد از آن با حضور در شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه و طبس ضمن بازدید از بیمارستان‌ها و بررسی وضعیت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و سایر آیتم‌های مربوط به بیمارستان‌ها، به بررسی، تحلیل و ارزیابی مشکلات درمان در این شهرستان‌ها می پردازد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
این هم از اوضاع کرونا استان