۹۰ درصد موارد ابتلا به کرونا از طریق دورهمی‌ها و خانواده

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: ویروس کرونا به شدت به درون خانه ها و دورهمی ها نفوذ کرده و مردم باید از دورهمی ها پرهیز کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، یزدانپناه رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد با بیان اینکه شهرستان وارد پیک چهارم کرونا شده است گفت: هم اکنون وضعیت شهرستان بویراحمد قرمز و این  پیک به شدت انفجاری و موشکی در حال پیشرفت است.

یزدانپناه از مردم خواست تا از حضور در مراسم ها و تجمعات پرهیز کنند چرا که تجمعات عامل اصلی شیوع کرونا در بویراحمد است.

او همچنین از مراجع قضایی، نیروی انتظامی، کلانتری و پاسگاه ها خواست هر تجمعی را به مرکز بهداشت گزارش دهند و به سرعت مردم را پراکنده کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد افزود: سالمندان نعمت‌ها و برکت زندگی ما هستند باید مراقبت کنیم تا این بیماری از کودکان و جوانان به آن‌ها سرایت نکند.

او بیان کرد: از ابتدای کرونا تاکنون ۴۱ هزار و ۷۸۷ نمونه گیری در این شهرستان انجام شده است.
 
محمد یزدانپناه گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۶۵ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شد، که ۸۷.۴ درصد بهبود یافتند و همچنین شاخص نمونه گیری شهرستان از کشور نیز بالا‌تر بوده است.

او افزود: در حال حاضر تعداد میانگین بستری روزانه ما نیز ۴۶ نفر، میانگین ترخیصی‌های روزانه نیز ۳۴ نفر و هم اکنون ۷ نفر در آی سی یو بستری هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد با اشاره به انجام تست رپیدر در شهرستان بویراحمد گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۹۳ تست سریع یا رپیدر در این شهرستان انجام شده است که از این تعداد ۹۶۳ مورد مثبت بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد بیان کرد: به محض مشاهده علائم دلیل را بر کویید ۱۹ بودن بگیریم و باید سریع خود مراقبتی و به مراکز بهداشتی مراجعه کنیم.

یزدانپناه به محدودیت‌های دو هفته‌ای در شهرستان اشاره کرد و گفت: اعمال محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد و دلیلی ندارد که مردم بدون ضرورت وارد شهر شوند.

او افزود: همکاران ما در روستا‌ها و اطراف شهر نظارت دارند که مصوبات ستاد کرونای شهرستان و استان به ویژه اعمال محدودیت‌های جدید دوهفته‌ای به خوبی اجرا شود.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.