احتمال خرید هیجانی مرغ در آستانه ماه رمضان

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان گفت: بازار مرغ به نسبت قبل، آرامتر شده است، اما با توجه به اینکه در آستانه ماه رمضان هستیم، احتمال می رود بازار خرید مرغ دوباره حالت هیجانی به خود بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسماعیلی نادری سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان در خصوص وضعیت بازار کالا‌های اساسی اصفهان در آستانه ماه رمضان، گفت: هیچ کمبودی برای تامین کالا‌ها و اقلام ماه رمضان نداریم و نزدیک به ۲ هزارو ۵۰۰تن روغن صنوف و ۲۵۰۰ تن روغن خانوار در این مدت به بازار استان اصفهان تزریق می‌شود.

او افزود: از سوی دیگر برنج برای نیاز خیریه ها، طرح‌های مومنانه و جهت تنظیم بازار در ماه رمضان ذخیره شده است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در خصوص تامین شکر، توضیح داد: برخلاف سال گذشته، امسال برای ماه رمضان کمبودی در تامین شکر بازار نداریم و تامین شکر صنف و صنعت به میزان کافی برنامه ریزی شده است، از سوی دیگر توسط واحد‌های بسته بندی، شکر خانوار در حال بسته بندی است.

او تاکید کرد: نه تنها کمبود شکر نداریم، بلکه بخشی از شکر را تبدیل به قند کرده ایم و با قیمت مصوب ۸۷۵۰ تومان در بسته‌های یک کیلوگرمی در سامانه رهتاب عرضه می‌شود، همچنین قند با نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان باید فروخته شود.

نادری در خصوص برخی اخبار مبنی بر گرانی دوباره مرغ، اظهار کرد: باید توجه داشت بازار مرغ به نسبت قبل، آرامتر شده است و کمتر شاهد صف‌های خرید مرغ هستیم، اما با توجه به اینکه در آستانه ماه رمضان هستیم، احتمال می‌رود بازار خرید مرغ دوباره حالت هیجانی به خود بگیرد.

او گفت: در حال حاضر جوجه ریزی به میزان مناسب انجام شده و کشتار مرغ فراوان است و مشکل مشخصی در بحث مرغ نداریم.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان درباره اینکه هم اکنون برخی فروشگاه‌های اصفهان نه تنها مرغی برای عرضه ندارند، بلکه شاهد صف طولانی خرید کالا‌های اساسی هستیم، توضیح داد: ممکن است فروشگاهی به هر دلیل مرغ را برای فروش عرضه نکند، اما اکنون کمبودی در تامین مرغ فروشگاه‌ها نداریم.

او با بیان اینکه در حال حاضر افراد در سامانه رهتاب شناسایی می‌شوند و مطابق کد مشخص، می‌توانند در یک بازه زمانی میزان خرید کالا‌های اساسی خود را انجام دهند که از این طریق میزان مصرف کالا‌ها را در استان مدیریت کرده ایم.

نادری درباره نابسامانی بازار مرغ، تاکید کرد: التهابات بازار مرغ ارتباطی به نحوه توزیع این کالا در رهتاب نداشت و کل کشور با بحران مرغ مواجه بود.

او تاکید کرد: اصفهان به نسبت سایر استان‌ها شرایط بهتری در تامین مرغ مورد نیاز مردم داشت، همچنین در شهرستان‌ها اصلا هیچ کمبود مرغی نداشتیم.

او گفت: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ برای مصرف کننده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است، عرضه با بالاترین قیمت، مصداق گرانفروشی است که توسط بازرسان اصناف و سازمان صمت با این واحد‌ها برخورد می‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.