فاز نخست معدن مس رمشک آماده افتتاح شد

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان گفت: فاز نخست معدن مس رمشک با سرمایه گذاری ۴۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی آماده افتتاح است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسلم مروجی فرد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری و زیربنایی مناطق جبالبارز جنوبی و رمشک از جمله کارخانه کنسانتره مس، راه‌های روستایی، پروژه‌های ارتباطات و زیرساخت مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

او افزود: در خصوص مشکل مربوط به تامین آب کارخانه کنسانتره مس در منطقه محروم رمشک، پس از پیگیری‌های متعدد، سرانجام بررسی نهایی انجام و مصوبه حل آن با حمایت و همراهی ادارات مربوطه گرفته شد.

مروجی فرد تصریح کرد: مسائل مرتبط با برق و محیط زیست این واحد اقتصادی نیز مطرح و درخصوص رفع مشکلات آن تصمیم گیری شده است.

او تاکید کرد: فاز اول این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال، اشتغال زایی مستقیم ۷۰ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره مس، آماده افتتاح  است.

او افزود: به همت سرمایه گذار، عملیات ساخت فاز دوم کارخانه مس رمشک نیز با سرمایه مورد نیاز هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، اشتغال ۱۵۰ نفر و ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن شروع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در خصوص وضعیت کارخانه مس جیرفت نیز گفت: کارخانه مس سرگز در اسفندقه نیز با سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۳۰۰ نفری، کامل شده و آماده بهره برداری است. 

شهر رمشک یکی از شهرهای استان کرمان  است که در شهرستان قلعه گنج در بخش چاه دادخدا قرار دارد.

 انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار