امیر حاتمی:

وزارت دفاع برای تحقق کامل شعار سال ظرفیت بالایی دارد

وزیر دفاع با اشاره به ظرفیت بالای این وزارتخانه برای تحقق شعار سال، تاکید کرد: هیچ بخش و مجموعه‌ای نبایست در حوزه تولید و پشتیبانی بلا استفاده باقی بماند.

به  گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی با حضور در جمع کارکنان و مدیران ستاد وزارت دفاع که به صورت ویدئو کنفرانسی نیز در سراسر سازمان‌ها و صنایع وزارت دفاع در سطح کشور پخش شد؛ با درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و همه‌ی کسانی که در راه اعتلای میهن از جان گذشتند، شروع سال جدیدی که همزمان با ولادت حضرت بقیه الله الاعظم –حضرت، ولی عصر (ع) مقارن شد را بسیار مبارک عنوان و کرد و گفت: انشالله سال ۱۴۰۰ شکوفایی و پیشرفت‌های توامان در همه زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بویژه در صنعت دفاعی شاهد باشیم.

امیر حاتمی با بیان رویداد‌ها و تحولات سال ۹۹ از جمله شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر کشور، تعطیلی بسیاری از مراکز و متضرر شدن مردم در حوزه اقتصادی و در نهایت فشاراقتصادی حداکثری دشمن گفت: در کنار این تلخی‌ها و سختی‌ها، اما کرونا جلوه‌های زیبایی از جمله ایثار و ازخودگذشتگی‌های کادر درمان، برگزاری صد‌ها و هزاران مرحله رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه توسط ملت بزرگ ایران اسلامی، فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف دولتی و تولیدی برای رساندن ما یحتاج مردم که همه آن‌ها قابل تقدیر و افتخار است.

وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه اقدامات دشمن در جنگ علیه ملت ایران، منحصر به نبرد اقتصادی نبود گفت: در سال ۱۳۹۹ اقدامات تروریستی و خرابکارانه‌ای نیز در اقصی نقاط کشور صورت گرفت که ترور دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری‌زاده یکی از موارد بود و با وجود اینکه تلاش می‌کرد دستاورد‌ها و موفقیت‌های علمی کشور را متوقف کند، راه این شهید والامقام و برنامه‌های ایشان با قدرت ادامه یافت و در نهایت یکی از اقدامات ایشان در خصوص به نتیجه رساندن واکسن کرونا با موفقیت حاصل شد و چندی پیش فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن «فخرا» با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه جوانان ایرانی در سال ۹۹ با وجود همه دشمنی‌ها و سختی‌ها تسلیم نشدند و در زمینه‌های مختلف علمی و اجرایی افتخارات متعددی آفریدند گفت: در بررسی و مرور برنامه ها، اقدامات و رخداد‌های سال ۱۳۹۹ در وزارت دفاع در سال (جهش تولید) می‌توان به موفقیت ها، سد شکنی ها، تحریم شکنی‌ها و دستیابی به اهداف متعالی و تعامل چشمگیر و اثربخش با نیرو‌های مسلح، تحقق انتظارات فرماندهی معظم کل قوا و حرکت در مسیر انتظارات دولت به عنوان اولویت‌های نخست اشاره کرد.

وزیر دفاع تدوین یک برنامه جامع و کامل و بلندپروازانه برای سال ۱۳۹۹ علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه، حرکت پرشتاب و پر حجم و با اراده و انگیزه تمام، توسط همه سازمان‌های صنعتی، خدماتی، علمی و پژوهشی وزارت دفاع، تعامل گسترده هدفمند و تنگاتنگ با نیرو‌های مسلح، رضایت و تشویق فرماندهی معظم کل قوا در چندین نوبت، همسان سازی حقوق بازنشستگان و بهبود معشیت نیرو‌های مسلح، پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه‌های موشکی، هوایی، پهپادی، الکترونیک، تسلیحات رزم زمینی، جغرافیای، منابع انرژی، صنعت هوایی، صنعت دریایی، حوزه پدافندی و سایر حوزه‌ها را مهمترین رویداد‌های کلان وزارت دفاع در سال ۹۹ برشمرد.

امیر سرتیپ حاتمی با تبیین شعار سال ۱۴۰۰ گفت: مقام معظم رهبری برای سال جدید شعار (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی) را انتخاب کردند تا باز هم با این شعار به نوعی اهمیت رونق تولید یعنی شعار سال ۹۸ و جهش تولید یعنی شعار سال ۹۹ و شکوفایی تولید و گردش پُر توان چرخ صنایع و کارخانجات کشورمان را یادآوری کنند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ می‌بایست بطور خاص و ویژه از تولید و تولیدکننده و کارآفرینان حمایت و پشتیبانی شود و تمام موانع و بوروکراسی‌های زائد در برابر تولید و فعالان این حوزه از سر راه برداشته و رفع شود تا کارآفرینان و تولیدکنندگان روانتر و بی دغدغه و با سرعت بالایی چرخ‌های تولید، خدمات و. اقتصاد ایران را به حرکت درآورند.

امیر حاتمی با بیان اینکه برای تحقق شعار امسال در اولین قدم باید در وزارت دفاع به "رونق و جهش تولید" به چشم یک هدف و برنامۀ کارشناسی شده نگاه کنیم و تمام توان و امکانات خودمان را به حمایت از تولید، تولیدکننده و کارآفرینان معطوف کنیم گفت: تا جایی که توان داریم باید با رفع موانع و جذب منابع، تولید را رونق دهیم و همه‌ی بخش‌های وزارت دفاع نیز باید این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

امیر حاتمی در پایان گفت: تحقق شعار سال از آنجا برای ما اهمیت دارد که در نهاد وزارت دفاع ظرفیت‌های بالا و متمایزی برای تحقق این شعار به برکت انقلاب اسلامی وجود دارد که می‌بایست از آن حداکثر استفاده را بنماییم و هیچ بخش و مجموعه‌ای نبایستی در حوزه تولید و پشتیبانی بلا استفاده باقی بماند.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز در این دیدار با مبارک دانستن تقارن بهار نوروز با اعیاد شعبانیه درسال ۱۴۰۰ گفت: بهار، فرصتى است براى تإمل در راز آفرینش و اندیشیدن در شإن و جایگاه بهار از نظرگاه دین؛ همچنان که در دعای تحویل سال درخواست می‌کنیم «حول حالنا الی احسن الحال» و این بهارفرصتی است برای ایجاد بهترین تغییر و تحول در زندگی فردی، خانوادگی واجتماعی.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: ملت ایران و برخی از کشور‌های فارسی زبان با آمدن بهار و فروردین، سال خود را شروع می‌کنند و با سنت‌های شایسته‌ای همچون دید و بازدید، کمک به محرومان و مسمتندان، این عید را گرامی می‌دارند.

حجت الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه دین مبین اسلام نیز برخی از سنت‌های حسنه در عید نوروز مانند دید و بازدید، صله ارحام، رسیدگی به محرومان و مستضعفان و پاکسازی محیط زندگی و اجتماعی از آلودگی‌ها را تایید نموده است با اشاره به حدیثی از ((معلى بن خنیس)) از امام صادق (ع) گفت: بر اساس این روایت چند رخداد بزرگ در نوروز از جمله نازل شدن جبرئیل بر پیامبر (ص)، فرو ریختن بت‌های قریش از بالای خانه کعبه توسط امیر المومنین (ع)، شکستن بت‌ها توسط حضرت ابراهیم (ع)، بیعت با حضرت علی پس از مرگ عثمان و ... روی داده است.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور همچنین گفت: در چنین روزى (نوروز) قائم ما (عج) بر دجال (طاغوت خودکامه عصر) پیروز مى شود.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور با اشاره به تقارن سال ۱۴۰۰ و شروع قرن جدید با میلاد حضرت صاحب الزمان گفت: انشاءالله به زودی شاهد طلوع خورشید ولایت باشیم و بتوانیم به عنوان پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نقش خود را برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت به خوبی ایفا نماییم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر وجود دو بزرگداشت جشن امام زمان در سال ۱۴۰۰ گفت: این موضوع وظیفه و رسالت ما را در تبیین نقش مردم در ایجاد زمینه‌های ظهور دو چندان می‌کند.

حجت الاسلام و السملمین آقاجانپور با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در انتخاب فرد اصلح باید به شاخصه‌های ایمان و پارسایی، کفایت در اداره و مدیریت جامعه، توجه به محرومان و مستضعفان و برقراری عدالت و مبارزه با فساد توجه نمود؛ چرا که راه علاج مشکلات کشور در انتخاب فرد اصلح با نگاه مدیریت انقلابی و جهادی است.

وی با اشاره به مشکلات اخیر معیشتی و نوسان دائم قیمت‌های کالا‌های اساسی و مصرفی مردم گفت: بخشی از این مشکلات اقتصادی و هرج و مرج بازار و افزایش قیمت کالا‌های اساسی ارتباطی با تحریم‌ها ندارد و سوء مدیریت افراد مسئول و عملکرد ضعیف مدیران در بروز چالش‌های اقتصادی بی تاثیر نیست.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» گفت: خدارا شاکریم که اقدامات وزارت دفاع در سال گذشته رضایت مقام معظم رهبری را به همراه داشت و امسال نیز می‌بایست با تلاش چند برابری، مجاهدت و اقدام انقلابی به تحقق کامل شعار سال، جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت دفاع ، شعار سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار