املاک شهرداری متعلق به بیت‌المال و تمامی شهروندان است

شهردار شهرکرد با بیان اینکه املاک شهرداری متعلق به بیت‌المال است،گفت: صیانت از املاک شهرداری صیانت از حق و حقوق شهر و شهروندان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در جلسه صیانت از املاک با بیان اینکه حفظ و حراست از اموال مجموعه شهرداری از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با حساسیت و جدیت بیش از پیش این مقوله را پیگیری کنیم، در همین راستا باید راهکار‌های کاربردی برای صیانت از املاک شهرداری پیگیری و انجام شود.

او افزود: اقداماتی نظیر شناسایی تمامی اموال منقول و غیرمنقول شهرداری توسط جمع‌دار اموال و ثبت آنها، طبقه بندی به روز اموال شهرداری و به‌روزرسانی مستمر اقلام و دارایی‌ها در دستور کار قرار گرفته که هدف از این کار حفظ و حراست شایسته از بیت‌المال است.


بیشتر بخوانید


عبدالغنی اضافه کرد: عدم تشکیل بانک اطلاعاتی املاک یکی از مهم‌ترین آسیب‌های است که متأسفانه در چند سال اخیر مشکلات فراوانی را برای شهرداری به وجود آورده است.

او با بیان اینکه املاک شهرداری متعلق به بیت‌المال و تمامی شهروندان است، خاطرنشان کرد: صیانت از املاک شهرداری صیانت از حق و حقوق شهر و شهروندان است.

او گفت: خلق منابع مالی تنها منوط به کسب درآمد نیست بلکه شناسایی و ساماندهی دقیق املاک هم خود یکی از منابع درآمدی است که می‌تواند هم برای شهرداری و هم برای شهروندان مفید باشد.

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: امادگی داریم تا با همکاری شهرداری بتوانیم اسناد املاک شهرداری را اخذ کنیم و در راستای حفظ بیت المال اقدامات لازم انجام پذیرد.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد نیز در پایان گفت: می‌طلبد جلسه‌ای مشترک با حضور راه و شهرسازی، دادستان، شهرداری و شورای شهر در راستای رسیدگی به مطالبات شهرداری برگزار و مباحث و مشکلات به صورت اساسی بررسی و پیگیری شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار