توزیع بیش از 700 جعبه تخم نوغان دراستان‌های خراسان رضوی

مدیر مرکز توسعه نوغانداری خراسان رضوی گفت: بیش از ۷۰۰ جعبه تخم نوغان تا کنون بین نوغانداران سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی توزیع شده‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  عظیم نصیری مدیر مرکز توسعه نوغانداری خراسان رضوی گفت: توزیع تخم نوغان پس از توزیع بیش از ۷۰۰ جعبه نوغان بین نوغانداران خراسان تعطیلات نوروزی آغاز شده و تا کنون بیش از ۷۰۰ جعبه تخم نوغان تا کنون بین نوغانداران سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی توزیع شده است.

او افزود: امسال جعبه‌های توزیع شده از ۲ گونه ایرانی و چینی تهیه شده که هر جعبه با قیمت ۱۵۰ هزار ریال در اختیار نوغانداران قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز توسعه نوغانداری خراسان رضوی با اشاره به توزیع ۱۲ هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران خراسانی در سال گذشته گفت: امسال ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان برای توزیع در این سه استان در نظر گرفته شده که پیش بینی می‌شود با توجه به افزایش نسبی قیمت ابریشم و پیله نسبت به پارسال، میزان توزیع نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یابد.

نصیری بیان کرد: استان خراسان رضوی بعد از گیلان به عنوان دومین تولید کننده عمده پیله در کشور محسوب می‌شود و بیش از ۷۰ درصد پیله‌های تولیدی کشور نیز در کارگاه‌های ابریشم کشی شهر «بایگ» و روستای «بسک» تربت حیدریه به نخ ابریشم تبدیل می‌شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.