اعزام ناوچه کانادایی به آب‌های غرب آسیا

کانادا ناوچه خود را به منظور مشارکت در مانور ضد تروریسم عازم غرب آسیا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وزارت دفاع ملی کانادا، وزارت دفاع ملی کانادا اعلام کرد این کشور یک ناوچه را به آب‌های غرب آسیا به منظور مشارکت در مانور «ضد تروریسم» مشترک با کشور‌های هم پیمان و به منظور تضمین امنیت کشتی‌هایی از این آب‌ها گذر می‌کنند، اعزام کرده است.

در بیانیه‌ای که از سوی این وزارتخانه صادر شده، آمده است: همانطوری که در سیاست دفاعی کانادا مشخص شده است، منطقه آسیا- اقیانوسیه دارای اهمیتی فزاینده برای امنیت و شکوفایی کانادا دارد. کانادا متعهد است تا شریکی قابل اعتماد در منطقه بماند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ناوچه HMCS calgary شماری از سفر‌ها را به کشور‌هایی از جمله برونئی، ویتنام و سنگاپور به انجام رسانده است. این سفر‌ها نمایانگر اهمیت روابط دوجانبه با شماری از کشور‌های جنوب شرقی آسیا (آ سه آن) به شمار می‌رود. کشتی اچ ام سی اس کلگری هم اکنون در راه غرب آسیا به منظور مشارکت در عملیات آرتمیس و همراهی با ائتلاف دریایی CTF ۱۵۰ است.

CTF ۱۵۰ یک ائتلاف دریایی چند ملیتی است که عملیات‌های ضد تروریسمی و ایمنی را در آب‌های غرب آسیا به اجرا در می‌آورد و از تاریخ ژانویه ۲۰۲۱ تحت رهبری کانادا درآمده است.

همچنین بر اساس اعلام وزارت دفاع ملی کانادا، کشتی HMCS Calgary در مسیر بازگشت خود از مسیر آسیا- اقیانوسیه گذر کرده و به چندین بندر دیگر خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار