بلینکن: زمینه‌هایی برای توافق با روسیه وجود دارد

وزیر خارجه آمریکا از وجود زمینه‌هایی برای توافق با روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی «NBC» اعلام کرد: زمینه‌هایی برای توافق با روسیه همچنان که در خصوص محدود سازی سلاح و تمدید توافق استارت نو به وقوع پیوست، وجود دارد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همچنین درباره پیامد‌های آنچه به ادعا اقدام تجاوزکارانه روسیه در قبال اوکراین، می‌خواند، هشدار داد.
بلینکن با اشاره به تقویت‌های نظامی روسیه در مرز اوکراین گفت: من باید به شما بگویم واقعا درباره اقدامات روسیه در مرز‌های اوکراین نگرانم.

او در ادامه ادعای خود افزود: رئیس جمهور بایدن موضع خود را درباره این مسئله خیلی روشن بیان کرده است. اگر روسیه، بی پروایانه یا تجاوزکارانه رفتار کند، هزینه آن را خواهد داد و این رفتار‌ها پیامد‌هایی در پی خواهد داشت.

بلینکن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سقوط افغانستان بار دیگر در جنگی داخلی، به نفع هیچ کس نخواهد بود. هرگونه راه حل دائمی باید به رهبری افغانستان باشد و آنچه ما انجام می‌دهیم، تلاشی دیپلماتیک برای جمع کردن طرف‌ها در کنار هم است.

او همچنین گفت: رئیس جمهور افغانستان بر به پایان رساندن جنگ افغانستان و اطمینان از اینکه کشور پناهگاهی برای تروریسم نخواهد شد، پایبند است. طالبان می‌تواند در صورتی که بخشی از دولت جدید باشد، حمایت بین المللی را کسب کند.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد کشور‌های دیگر باید در تحریک پرونده افغانستان به سمتی مثبت کمک کنند.

بلینکن در ادامه صحیت‌های خود به اختلافات روسیه و امریکا اشاره و گفت: در صورتی که روسیه خصمانه رفتار کند، رئیس جمهور (بایدن) به شکلی واضح اعلام نموده که این کار پیامد‌هایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار