ورود کریدور گردشگری بیستون به طاقبستان به فاز اجرایی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از کریدور گردشگری بیستون به طاقبستان به فاز اجرایی خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به آغاز فاز اجرایی پروژه گردشگری، گفت : با اعتباری که پارسال برای پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان تخصیص یافت، عملیات احداث باند کُندرو آن آغاز شده و متولی اجرای این بخش از پروژه هم اداره کل راهداری است.

او گفت : براساس مطالعات به روزی که برای این پروژه در سال ۱۳۹۹ انجام دادیم، برای اینکه بتوانیم زیرساخت‌های پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان را اجرایی کنیم، جمعا به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سرپرست میراث فرهنگی استان افزود: برای ادامه عملیات اجرای زیرساخت‌های این پروژه امسال هم از استانداری خواسته ایم تا برای آن اعتبار در نظر بگیرد.

او با بیان اینکه اتمام بخش عملیات زیرساختی پروژه حدود پنج سالی زمان می‌برد، افزود: در این مدت باید بتوانیم علاوه بر احداث باند کندرو، با تامین آب، برق، گاز و ... پروژه را برای ورود سرمایه گذاران آماده کنیم.

قادری با بیان اینکه برای این پروژه ۴۴ بسته سرمایه گذاری تدوین شده، ادامه داد: تاکنون برای حدود ۱۰ سرمایه گذار متقاضی موافقت اصولی صادر کرده ایم تا در این مسیر اقدام به اجرای طرح‌های گردشگری کنند.

او با بیان اینکه پروژه کردیدور گردشگری بیستون به تاق بستان روی ریل افتاده، گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات به موقع این پروژه را با سرعت پیش ببریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار