بسته خبرهای شهرستان؛

پلمب ۱۴ واحد صنفی و ورزشی در کنگاور/ممنوعیت تردد مسافر از مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان

رئیس مرکز بهداشت کنگاور گفت: از آغاز اجرای مصوبه محدودسازی زمان فعالیت مشاغل تاکنون، ۱۴ واحد صنفی و ورزشی در این شهرستان پلمب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کامیار رستم آبادی رئیس مرکز بهداشت کنگاور گفت : واحد‌های صنفی و ورزشی در یک هفته گذشته بدلیل رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا و دستورالعمل های بهداشتی پلمب شده‌اند.

او گفت : بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت تمام مشاغل گروه‌های ۲، ۳و۴ در مناطق قرمز ممنوع بوده و هرگونه فعالیت ضمن پلمب، جریمه واحد صنفی توسط تعزیرات حکومتی را نیز در پی دارد.

او با اعلام اینکه تعطیلات نوروز نیز ۹ واحد متخلف بهداشتی صنفی و خبازی یا پلمب و یا قطع سهمیه شده‌اند، افزود: طی این مدت ۲۰۰ واحد صنفی نیز در شهرستان مورد بازرسی قرار گرفت.

رستم آبادی با بیان اینکه از ابتدای نوروز ۷۰ نمونه برداری آب و ۴۹۰ مورد سنجش کلر صورت گرفته است، گفت: تعداد ۳۲۵ مورد آزمایش پرتال (بار میکروبی سطوح و میزان اسیدی و قلیایی خمیر و میزان نمک خمیر) گرفته شده است .

تردد مسافر از مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان ممنوع است

فرماندار قصرشیرین گفت: تردد مسافر از مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان با توجه به سرایت ویروس کرونا در این شهرستان همچنان ممنوع است.

مرادعلی تاتار افزود: ممنوعیت تردد مسافری پیش‌تر به دلیل مقابله با ویروس کرونا توسط کشورمان اعمال شده که همچنان تمدید و تا اطلاع بعدی ادامه دارد.

او گفت: مبادلات تجاری در مرز‌های قصرشیرین همچنان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می‌شود و پایش رانندگان و کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرز خسروی تشدید شده است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

تاتار ادامه داد: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرز‌ها نیز تشدید شده و نظارت بر اجرای اعمال محدودیت‌ها نیز در دستور کار است.

او افزود: در فروردین تا بهمن ماه سال ۹۹ در مدتی که تردد مسافر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز بود بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ مسافر ورودی ایرانی از مرز پرویزخان وارد کشور شدند و بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰مسافر از پرویزخان به عراق خروج یافتند و در مجموع نیز هفت هزار و ۶۰۰ مسافر خارجی از مرز پرویزخان به داخل و خارج از کشور تردد کردند .

کشف ۱۱۰ کیلوگرم ران مرغ آلوده و غیر قابل مصرف در شهرستان سنقر و کلیایی

۱۱۰ کیلوگرم ران مرغ آلوده و غیر قابل مصرف در شهرستان سنقر و کلیایی کشف و امحاء شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سنقر و کلیایی گفت: با توجه به افزایش بازرسی‌ها و نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی، بازرسان این اداره حین انجام بازرسی از یک دستگاه خودرو حمل مرغ، ۵ قفس ران مرغ تکه شده غیر بهداشتی به وزن ۱۱۰ کیلوگرم کشف و با اخذ حکم از مقام قضایی، محموله مذکور امحاء و پرونده قضایی برای اشخاص خاطی تشکیل شد.

ایمانی سنجر افزود: به همشهریان توصیه می‌شود گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی خریداری و از خرید گوشت چرخ شده آماده و مرغ فاقد بسته بندی مجاز، جدا خودداری کنند.

او گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه پیشنهاد و یا انتقاد خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار