افزایش ۱۱ برابری ابتلا به کرونا / بستری خانوادگی بالا رفت

بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی، هفته سوم فروردین نسبت به هفته آخر اسفند پارسال ۱۱ برابر افزایش یافت و استان را وارد پیک چهارم کرونا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی مدیریت کرونا امروز در نشست این کمیته گفت: آمار مبتلایان و بستری شدگان کرونا در خراسان جنوبی هر روز در حال افزایش است و موارد بستری در مقایسه با هفته آخر اسفند پارسال ۱۱ برابر افزایش یافته است.

او با نگرانی از افزایش بستری خانوادگی در بیمارستان‌ها افزود: ۶۶ درصد موارد ابتلا به کرونا در استان همچنان فامیلی و خانوادگی است که تنها در یک مورد نگران کننده، مسافری از مشهد ۴۰ نفر را در دورهمی‌های خانوادگی به کرونا مبتلا کرده است.

مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی مدیریت کرونا هشدار داد: خراسان جنوبی جزو ۱۲ استان با شیب تند کروناست و میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز به ۵۶ درصد کاهش یافته است.

نبی زاده تصریح کرد: با وجود قرمز شدن ۴ شهرستان بیرجند، قاین، فردوس و طبس و هشدار‌های مکرر مسئولان، همچنان شاهد شلوغی بازار روزها، آرامستان‌ها و تجمع‌های غیر ضرور مردم هستیم که نگرانی‌ها را افزایش داده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.