تاکید نوری المالکی بر نقش مهم گردان‌های حزب الله در مقابله با ورود داعش به بغداد

نخست وزیر اسبق عراق نقش گردان‌های حزب الله را در مقابله با گروه تروریستی داعش و جلوگیری از حرکت عناصر این گروه به سمت بغداد ستود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی الاتجاه گفت: گردان‌های حزب الله در حفظ منطقه «الهیاکل» فلوجه و مقابله با طرح‌های گروه‌های تروریستی در این منطقه نقش ارزشمندی ایفا کردند.

وی افزود: «منطقه الهیاکل منطقه مهمی بود که تروریست‌ها می‌خواستند از آن به عنوان محلی برای نفوذ و رسیدن به بغداد استفاده کنند و به گروه‌های فداکار، مجاهد و قدرتمند نیاز داشت تا جلوی نفوذ داعش را بگیرد. این گردان‌های حزب الله بودند که منطقه مهم را حفظ کردند، جلوی پیشروی داعش را گرفتند، شروع به پیشروی در برابر داعش کردند، نیرو‌های داعش را تحت تعقیب قرار دادند و آن‌ها را از بغداد دور کردند.»

او در ادامه گفت: «گردان‌های حزب الله کار مهم دیگری هم انجام دادند. من همواره با آن‌ها نشست داشتم و آن‌ها بهترین نیرو‌های جوان مجاهد بودند. وقتی که داعش سد فلوجه را بست و می‌خواست جنوب عراق را از آب محروم کند، گردان‌های حزب الله در عملیات حل این بحران خطرناک نقش داشتند؛ بحرانی که در پی آن گاهی به فکر هدف قرار دادن سد می‌افتادیم تا مردم جنوب تشنه نمانند. گردان‌های حزب الله در حل این بحران نقش داشتند. نمی‌خواهم به این موضوع بپردازم که حل این بحران چگونه انجام شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار